Convention Bureau Brabant viert vijfjarig bestaan

  • Toerisme & Recreatie
  • Bron: Convention Bureau Brabant

Na de start in 2011 viert het Convention Bureau Brabant (CBB) deze week haar vijfjarig bestaan. Het CBB fungeert als het congresbureau voor geheel Brabant met de nadruk op Noordoost en Zuidoost Brabant.

Convention Bureau Brabant viert vijfjarig bestaan

De focus van het CBB ligt op het creëren van internationale awareness en het naar Brabant halen van internationale meetings, incentives, congressen en events binnen de Brabantse topsectoren Agrifood en Hightech.

Vertrouwen in 'Meet Brabant'

De heer De Laat: "Het 5 jarig bestaan willen wij uiteraard niet zo maar voorbij laten gaan. Als CBB bestuur zijn wij de heer Koster zeer erkentelijk voor zijn pionierende bijdrage aan de opbouw van het CBB. Sinds vorig jaar is er met de aanstelling van mevrouw Marieke Hendriks - Manager Sales, Promotie & Acquisitie en mevrouw Helga Aerssens Manager Marketing, Communicatie & Relatie CBB focus aangebracht in marketing en sales activiteiten naar de Brabantse topsectoren Agrifood en Hightech. Het bestuur spreekt het vertrouwen uit het zakelijke label “Meet Brabant” alleen maar beter geladen kan worden met de economische top sectoren van Brabant en daarmee de mogelijkheden voor zakelijke bijeenkomsten in de regio nogmaals onderstreept.

Nauwere samenwerking met VisitBrabant

CBB en VisitBrabant gaan nauwer samenwerken. Er zijn operationele overlappingen en strategisch zijn de organisaties complementair. VisitBrabant is primair ingericht op het uitvoeren van sales- en marketingactiviteiten op het leisure segment, CBB richt zich op het zakelijke segment. Beide organisaties hebben soortgelijke sales- en marketingdoelstellingen. Dit is een samenwerking waarin kennis en kunde verbonden worden. Het door CBB ontwikkelde concept “MeetBrabant” activeert en bedient de meeting industrie op een juiste wijze. Door de crossover VisitBrabant (leisure) – “MeetBrabant” (zakelijk) ontstaat er een sterke propositie voor zowel de nationale als internationale markt. Door deze nauwere samenwerking willen beiden organisaties de positionering van Brabant versterken.

Gezamenlijk geloof

De heer De Laat hierover: “Er is een gezamenlijk geloof in de strategische koers die CBB en VisitBrabant varen. Beide organisaties hebben de intentie en overtuiging complementair aan elkaar te zijn dus elkaar te versterken. Het is de intentie te komen tot een samenwerking die de positionering van Brabant in binnen- en buitenland ten goede komt..”

Meer informatie over Visit Brabant Convention Bureau:

Bekijk het complete instantieprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!