Duurzame klantbeleving door personeelsbeleid bij brandbeveiligingsbedrijf Nu-Swift

  • Arbeidsmarkt
  • Bron: Nu-Swift

De strijd om de klant is ook in brandveiligheidsland aan de orde van de dag. Met vaak uitgeklede prijzen en daarbij passende dienstverlening, wordt de klant overgehaald over te stappen van leverancier, om vervolgens na enkele jaren vol ergernis weer afscheid te nemen.

Duurzame klantbeleving door personeelsbeleid bij brandbeveiligingsbedrijf Nu-Swift

Bart de Wildt is directeur van Nu-Swift Brandbeveiliging BV. Hij legt uit hoe Nu-Swift de strijd om de klant op een geheel andere wijze benadert. “Stelt u zich eens voor. Het onderhoud aan uw veiligheidsmiddelen is aan de beurt en de monteur komt onaangekondigd langs. De monteur gaat aan de slag zonder zich eerst netjes aan te melden. U kunt van afstand zien dat de monteur er vandaag niet zoveel zin in heeft. Op de vraag van één van uw medewerkers 'hoe werkt zo’n brandblusser nou precies?', antwoord de monteur kort: 'Als u dat niet weet moet u bij ons een blustraining volgen, dan weet u dat precies'. Na afloop van het onderhoud komt de monteur bij u langs voor een handtekening. Hij heeft duidelijk haast want vraagt zonder uitleg of u even kunt tekenen. Als u vraagt wat de monteurs precies heeft gedaan geeft hij een korte reactie 'ik heb er twee vervangen en één gerepareerd'. U tekent de werkbon en de monteur vertrekt. Enkele weken later ontvangt u de factuur. Het onderhoud is gedaan, u voldoet aan de regels maar bent u ook écht tevreden?”

“Tevreden personeel maakt tevreden klanten”

Nu-Swift levert, controleert en onderhoudt alles op het gebied van organisatorische brandveiligheid. Denk hierbij aan brandblusmiddelen, noodverlichting en noodevacuatiemiddelen, BHV trainingen en BHV materialen. Omdat het gaat om veiligheidsmiddelen worden alleen kwalitatief goede materialen geleverd en wordt controle en onderhoud altijd 100% conform wet- en regelgeving uitgevoerd. Immers, als er een calamiteit is, dan moet u blind kunnen vertrouwen op uw veiligheidsmiddelen. Maar daarmee ben je er nog niet legt Bart de Wildt uit. "Om de klant écht te helpen zal je toch echt méér moeten doen. Goede service, een flexibele instelling en nét even iets meer doen dan de klant verwacht. Dan pas krijg je zeer tevreden klanten en creëer je een goede klantbeleving. Maar het begint allemaal met en glimlach, plezier hebben in je werk!"

Investeren in personeel 

Nu-Swift personeel wordt aangenomen op competenties en niet op leeftijd, huidskleur, voorkeuren, afkomst of overtuiging. De enige overtuiging die wij vragen is de overtuiging dat de klant centraal staat en dat de medewerker een belangrijke schakel wil zijn in het brandveiliger maken van Nederland. Door te investeren in personeel middels interne en externe opleidingen en door het geven van voldoende vrijheid en verantwoordelijkheid, zorgen we voor een intern klimaat waar het personeel zich prettig voelt. Want pas met tevreden personeel kun je werken aan tevreden klanten.

Bij Nu-Swift heet dat duurzame klantbeleving. Stel de klant centraal en help de klant door het geven van informatie, uitleg en het juiste advies over zijn brandveiligheid. Geeft de klant inzicht in de situatie zoals die nu is maar zeker ook in de nabije toekomst. 

Deze aanpak werkt. Niet voor niets bestaat Nu-Swift al 45 jaar en is het verloop onder haar klanten erg klein. Duurzame materialen, hoge kwaliteit van service en onderhoud maar vooral kwalitatief goed personeel. Want personeel is de sleutel tot succes. Ook bij klanttevredenheid. Meer weten over de Nu-Swift aanpak? Bel of mail dan

Meer informatie over NU-SWIFT BRANDBEVEILIGING B.V.:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!