Ontwikkeling van talent prioriteit voor Rabelink Logistics

  • Arbeidsmarkt
  • Bron: Rabelink Logistics

Rabelink Logistics in Wehl wist in de afgelopen jaren gemiddeld zo’n vijf tot tien procent per jaar te groeien. Inmiddels telt het bedrijf zo’n 400 medewerkers.

Ontwikkeling van talent prioriteit voor Rabelink Logistics

‘Door de groei van onze organisatie en de aantrekkende economie, ligt er een aardige uitdaging om voldoende enthousiaste en ambitieuze medewerkers te vinden’, zegt Raoul Schepers, Human Resource Manager bij Rabelink Logistics.

Een nieuwe arbeidsmarkt

Volgens Raoul Schepers is de situatie op de arbeidsmarkt in de afgelopen jaren compleet veranderd. ‘Toen ik startte bij Rabelink zat Nederland in een financiële crisis en was het relatief eenvoudig om nieuwe medewerkers aan te trekken. Vandaag de dag is dat helemaal anders waardoor het van cruciaal belang is ander beleid te voeren en flexibel in te spelen op de nieuwe arbeidsmarkt’.

Vooruitstrevend

De HR manager geeft aan dat Rabelink Logistics vooruitstrevend is als het gaat om zijn personeelsbeleid. ‘Onze medewerkers zijn de verbindende factor in onze organisatie. Een krachtig HR-beleid met oog voor de mens en talenten is daarin cruciaal. Als HR-afdeling kunnen wij het verschil maken door mensen op zijn talenten te zetten. Dan hebben zij vaak het meeste plezier in hun werk en kunnen zij het beste uit zichzelf halen dat de business versterkt. Het mooie is dat wij op deze manier mensen ook de kans geven om zich verder te ontwikkelen. Door met medewerkers in gesprek te blijven over hun ambities, kunnen we duidelijk aangeven wat wel of niet kan. De basis van het vinden van goede medewerkers is om medewerkers te behouden voor onze organisatie.’

Samenwerking met mbo- en hbo-scholen

In de zoektocht naar nieuwe medewerkers zoekt Rabelink Logistics nadrukkelijk de samenwerking met mbo- en hbo-scholen. Schepers: ‘Veel logistiek dienstverleners zoeken in dezelfde doelgroep om nieuwe medewerkers te vinden. Wij zoeken steeds meer aansluiting bij de onderwijsinstellingen. Zo verzorgen wij onder meer workshops, denken wij mee over onderwijsprogramma’s en laten we docenten en leerlingen meelopen in ons bedrijf. Verder hebben we continu zo’n 25 tot 30 stagiaires / BBL-leerlingen van mbo- en hbo-opleidingen rondlopen, waarvan velen na het afronden van hun opleiding een functie aangeboden krijgen.’

BBL-opleiding Planner Wegtransport

‘De werkzaamheden van een planner zijn in de afgelopen jaren sterk veranderd. Vroeger was vooral geografische kennis belangrijk. Tegenwoordig dienen planners ook in staat te zijn om analytisch te denken, over muren heen te kijken, met IT systemen aan de slag te gaan, professioneel te communiceren met interne en externe stakeholders, afwijkingen te signaleren en met verbetervoorstellen te komen. Om toekomstige medewerkers hier zo goed mogelijk op voor te bereiden werkt Rabelink Logistics samen met Seesing Personeel, het Graafschap College en enkele andere partijen in de vorm van een tweejarige BBL-opleiding Planner Wegtransport. Leerlingen gaan bij deze opleiding 1 dag in de week naar school en werken 4 dagen bij een logistiek dienstverlener.  Momenteel hebben wij hier al meerdere mensen via de BBL-opleiding Planner Wegtransport werken, maar we hebben nog altijd vacatures openstaan voor planners. Mensen met talent nodigen we dan ook altijd uit om contact op te nemen met onze afdeling HR via solliciteren@rabelink.nl.’

Meer informatie over RABELINK LOGISTICS:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

RegioinBedrijf Connect RegioinBedrijf Connect november 2018

Graag nodigen wij u uit om aan te sluiten bij de zevende editie van RegioinBedrijf Connect op 13 november bij Fort Lent in Nijmegen.