Schoon en onderscheidend interieur van essentieel belang in hospitalitysector

  • Bouw
  • Bron: Tegelgroep Nederland

Eigenaren van café’s, restaurants, hotels en wellnesscentra zijn als de dood voor klantenreviews met klachten over de hygiëne. Toegegeven, in het tijdperk van fake news zullen er ook fake reviews in omloop zijn. Maar het is terecht dat klanten veel waarde hechten aan goede hygiëne.

Schoon en onderscheidend interieur van essentieel belang in hospitalitysector

Zeker op plekken waar zij willen genieten van lekker eten, drinken, slapen en relaxen. Een schoon en makkelijk te onderhouden interieur is dan een vereiste. De juiste keuze voor vloer- en wandafwerking is daarvoor van essentieel belang.

Keramische tegels

In plekken waar hygiëne extra belangrijk is, zoals toiletgroepen, badkamers, keukens, zwembaden en sauna’s, zijn vloeren en wanden bijna altijd afgewerkt met keramische tegels. Ook vloeren die intensief worden belopen, zoals hotellobby’s en cafetaria’s zijn vaak betegeld. Maar tegels zijn niet alleen schoon en praktisch in onderhoud. De esthetische mogelijkheden zijn bijna onbeperkt. Dat maakt keramiek een dankbaar materiaal voor interieurontwerpers. Overigens niet alleen voor vloer of wand, maar ook voor interieurelementen, zoals balies, kookeilanden en (was)tafels.

Onderscheidend vermogen

De laatste jaren zijn de keuzemogelijkheden voor keramische tegels alleen maar toegenomen. Duidelijk is de trend naar steeds groter formaat tegels, waardoor extra luxe wordt toegevoegd aan het interieur. Populair zijn de natuurlijke uitstralingen van hout, beton, natuursteen en marmer. Maar ook kleurrijke patronen en speelse mozaïekjes zijn van alle tijden. Juist in de hospitalitysector biedt deze veelzijdigheid uitkomst. Want een interieur met onderscheidend vermogen en duidelijke identiteit, trekt de bedoelde doelgroep beter aan en is daarmee commercieel extra interessant.

Tegelgroep Nederland Projects

Tegelgroep Nederland is specialist en marktleider in keramische tegels en kent deze trends als geen ander. De business unit Projects levert al jaren advies en custom made tegeloplossingen voor de projectenmarkt, waaronder de hospitalitysector. Enkele gerealiseerde projecten in de laatste paar jaar zijn de interieurs van het Hilton Hotel Schiphol, het Van der Valk Hotel in Almelo, The Duke Exclusive Suites in Nistelrode, Hotel de Sterrenberg in Otterlo en het Marriott Hotel in Amsterdam. Voor het Marriott ontwierp internationaal gerenommeerd topontwerper Piet Boon het interieur. De badkamers zijn bekleed met tegels uit de collectie van Piet Boon by Douglas & Jones. Het meest nieuwe hospitalityproject van Tegelgroep Nederland Projects betreft Gr8 Hotels, een nieuwe hotelketen. Eind juni is de eerste locatie in Oosterhout geopend. Er volgen nog zes hotels. Tot eind 2019 komt er elk kwartaal één bij, is het plan.

Advies op maat

Eigenaren die (ver)bouwplannen hebben, projectontwikkelaars en (interieur)ontwerpers werkzaam in de hospitalitysector kunnen inspiratie opdoen in de ruime showroom van Tegelgroep Nederland in Andelst. De adviseurs van Tegelgroep Nederland Projects denken graag met hen mee voor tegeloplossingen op maat. Niet alleen beschikt de specialist in keramische tegels over een ongekend diep en breed productassortiment. Dankzij goede contacten met fabrikanten behoort het ontwikkelen van tegels speciaal op maat voor het project eveneens tot de mogelijkheden. En niet onbelangrijk: de logistiek van Tegelgroep Nederland is ijzersterk en optimaal ingericht voor grootschalige (just-in-time) leveringen, ook over de grens.

Foto’s: Dré Wouters, The Art of Living magazine

Meer informatie over TEGELGROEP NEDERLAND:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!