Stork Veghel is klaar voor de toekomst en nieuwe uitdagingen

  • Technologie

De Veghelse Stork vestiging heeft een bewogen jaar achter de rug maar is er gelukkig sterker uitgekomen, stellen de managers Bas Reijnen en Jan Krootjes tevreden vast. Voor de regio is het ook goed nieuws, de werkgever én knowhow zijn gebleven.

Stork Veghel is klaar voor de toekomst en nieuwe uitdagingen

Bas Reijnen is Technical Sales Manager bij Stork Veghel, zijn collega Jan Krootjes is er Asset Delivery Manager. Samen vertellen ze over ‘hun’ bedrijf, dat een grote meerwaarde biedt aan zowel de regio als de internationale organisatie waar ze onderdeel van uitmaken. “We zijn een beetje vreemde eend in de bijt eigenlijk. Omdat we een iets andere markt bedienen dan de meeste locaties doen. We hebben veel klanten in de middelzware industrie waaronder de leisure-, food-, feed- en chemie branche. Die verscheidenheid kennen andere Stork vestigingen minder.”

Stork is vooral groot geworden als technische dienstverlener in het onderhouden, repareren en reviseren van installaties. Maar we hebben ook ervaring met het modificeren van productielijnen, vertellen de managers. Hiertoe beschikt Stork Veghel over een machinefabriek met ondersteunende  engineering en werkvoorbereiding en een buitendienst afdeling. Vaak krijgen we specificaties aangeleverd van een opdrachtgever. Maar Stork heeft ook een consultancy-tak, voor wie uitgebreid geadviseerd wil worden.”

Speciale knowhow

Dat voor deze vestiging, naast chemie, food- en leisure sectoren grote klanten opleveren, is grotendeels bepaald door de regio zelf. Er bevinden zich gewoonweg veel bedrijven die in deze markten actief zijn. Daardoor is een speciale knowhow ontstaan, die vanzelfsprekend wordt gedeeld met de collega’s elders en hun klanten. Jan: “Er gaan soms mensen vanuit Veghel naar andere regio’s om daar hun werk te doen maar het is vooral zo dat er veel onderdelen en machines uit die sectoren naar hier worden gebracht voor onderhoud of andere werkzaamheden.”

Stork Veghel

Breed georiënteerd

Een reden waarom nogal wat bedrijven voor Stork kiezen is de allround aanpak die geboden wordt. Van on site werkzaamheden tot wat er allemaal in de werkplaats verzorgd kan worden en van ad hoc inspringen op situaties tot langdurige samenwerkingen en vaste contracten. “Dat gecombineerd met onze knowhow kom je niet zo veel tegen”, legt Bas uit. “Het maatwerk, ook bij vaste afspraken over service en onderhoud, is voor veel bedrijven een grote meerwaarde.” Natuurlijk zijn we tevens voor een losse klus in te schakelen maar je werkt veel effectiever als je de processen en methodes van een opdrachtgever door en door kent.”

Sterker geworden

Het werd dus even spannend toen in de wijde regio rondzong dat deze Stork vestiging zou verdwijnen. Jan vertelt: “Gelukkig hebben we dat af kunnen wenden en zijn we juist alleen maar sterker geworden. Dat roerige hoofdstuk hebben we afgesloten en de rol als grote regionale speler is behouden.” Aan die rol geeft Stork lokaal niet alleen vorm als betrokken dienstverlener maar ook als leerwerkbedrijf, onder meer in samenwerking met ROC De Leijgraaf. En nog altijd als werkgever natuurlijk, voor zo’n tachtig mensen.

Stork Veghel staat dus weer als een huis, als betrokken en proactieve partner in alle productie- en technische processen. “We kruipen als het ware in de huid van de klant”, vertelt Bas. “Om een heel duidelijk beeld te krijgen van wat daar speelt en nodig is.” Beide managers nodigen bedrijven in de wijde regio uit om eens vrijblijvend kennis te maken. Uiteraard zoeken wij zelf ook weer zeer actief naar de contacten en de bijbehorende uitdagingen in de regio.

Auteur: Hans-Jorg van Broekhoven 

Meer informatie over STORK TECHNICAL SERVICES ZUID-NEDERLAND, VESTIGING VEGHEL:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!