Touroperators BRIC-landen op bezoek in Brabant

  • Toerisme & Recreatie
  • Bron: Convention Bureau Brabant

Een delegatie van Chinese en Braziliaanse touroperators brengt deze week een bezoek aan Brabant. Vertegenwoordigers van verschillende grote reisorganisaties zijn nieuwsgierig naar wat Brabant als toeristische bestemming te bieden heeft

Touroperators BRIC-landen op bezoek in Brabant

Op deze manier kunnen reisorganisaties de musea en attracties als onderdeel kunnen gaan opnemen in hun bestaande Europese reisportfolio.

Het bezoek aan Brabant maakt onderdeel uit van een door partners gedragen programma van KLM, Amsterdam Marketing en NBTC Holland Marketing. De touroperators uit China, Rusland en Brazilië maken kennis met de belangrijkste musea en attracties die Nederland rijk is, waaronder het zojuist geopende Rijksmuseum, Van Gogh Museum en het Kröller-Müller Museum op de Veluwe. Brabant komt daarbij ook aan bod.

Van Gogh Brabant

De Chinese delegatie brengt onder meer een bezoek aan het vernieuwde Noord Brabants Museum te ‘s-Hertogenbosch, het Vincentre in Nuenen en de stad Eindhoven. Daar worden ze geïnformeerd over de plannen rondom het Jeroen Bosch-jaar in 2016, Van Gogh Brabant en 2018 Eindhoven|Brabant Culturele Hoofdstad. De Braziliaanse afvaardiging doet daarnaast ook nog Nederlands bekendste attractiepark De Efteling aan en bezoekt op 13 juni het evenement Bosch Parade. Bovendien worden ook de zakelijke evenementenlocaties van Brabant getoond aan de bezoekers

Brabant als internationale trekker

Stichting Jheronimus Bosch 500, De Efteling, Van Gogh Brabant en Eindhoven365 willen met het bezoek de provincie Noord-Brabant als internationaal aantrekkelijke bestemming profileren. Dat sluit aan bij de uitvoeringsagenda Vrijetijdseconomie die eind februari door Gedeputeerde Staten is aangenomen. Daarin zijn de kansen voor meer toerisme uit de BRIC-Landen Brazilië, Rusland, India, China en Japan omschreven. Toeristen uit deze landen zien Nederland als cultureel aantrekkelijke bestemming en houden er een hoog bestedingspatroon op na.

Brabant kan anticiperen op deze trend door de iconen Jheronimus Bosch en Vincent van Gogh en het evenement 2018 Eindhoven|Brabant Culturele Hoofdstad prominenter naar voren te schuiven. Deze grootschalig opgezette culturele evenementen bieden de consument extra belevingselementen en zijn een uitstekende voedingsbodem voor innovatie en ontwikkeling. Uiteindelijk kan dit zorgen voor een toename van de achterblijvende bestedingen in Brabant. De Brabantse vrijetijdssector kan volgens Vrijetijdshuis Brabant ook aan de buitenlandse reisorganisaties laten zien dat zij tot meest innovatieve en gastvrije provincie van Nederland behoren.

Heeft u vragen over Van Gogh Brabant of de internationale profilering van Brabant, neem dan contact op met Frank van den Eijnden.

Meer informatie over VisitBrabant Convention Bureau:

Bekijk het complete instantieprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!