BEEKMAN TRANSPORT LOGISTICS & WAREHOUSING B.V.

Logo BEEKMAN TRANSPORT LOGISTICS & WAREHOUSING B.V.

Europaweg 150
7336 AR Apeldoorn
Postbus 329
7300 AH Apeldoorn

Tel. (055) 599 45 80
Fax. (055) 599 77 20

E-mail: logistics@beekmantransport.nl
Website: www.beekmantransport.nl

‘Wij willen de verwachtingen van onze klanten waarmaken’

Al meer dan 80 jaar staat de wens van de klanten centraal bij familiebedrijf Beekman Transport in Apeldoorn. ‘Wij zijn een dienstverlenend bedrijf pur sang en doen er alles aan om de klanten van onze klant te verwennen’, aldus operationeel directeur Berry van Uffelen van Beekman Transport.

Beekman Transport werkt voor een breed segment aan klanten, die onder meer actief zijn in de bouw, installatietechniek en filtratietechniek. ‘Wij helpen onze klanten graag mee om een passende oplossing te vinden voor hun transportvraagstuk. Alles wat via de achteruitgang bij klanten naar buiten gaat, kunnen wij op elk gewenst moment op de juiste plek afleveren’, vertelt Berry van Uffelen. ‘Daarbij inventariseren wij eerst de behoeften van onze klant en gaan we vervolgens aan de slag om dit te vertalen in een passende dienstverlening. Degelijkheid, betrouwbaarheid en snelle levering van de goederen zijn voor onze klanten vaak belangrijke kernwaarden. Uiteraard doen wij er alles aan om deze kernwaarden te voldoen.’

Kwaliteit bieden

Uniek daarbij is dat Beekman Transport de regie van het gehele transport zelf uitvoert. ‘Veel transporteurs werken met overslagpunten waar goederen worden verzameld en opnieuw worden onderverdeeld. Wij doen alles vanuit Apeldoorn, waardoor we er ook zeker van zijn dat we onze klanten de gewenste kwaliteit kunnen blijven bieden. Daarbij moeten wij uiteraard ook rekening houden met de veranderingen in de markt, zoals strengere milieu-eisen en kortere levertijden in winkelcentra, maar tot nu toe lukt het ons uitstekend om hieraan te voldoen.’

Wensen van klanten

Van Uffelen benadrukt dat het een uitdaging wordt voor Beekman Transport om in de komende jaren om de geboden kwaliteit richting klanten op hetzelfde hoge niveau te houden. ‘De logistieke wereld is volop in beweging en uiteraard houden wij die ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Maar wij zijn vooral benieuwd wat de wensen van onze klanten worden. Dat is voor ons leidend met het oog op onze dienstverlening voor de toekomst.’

Ambassadeur

Daarbij vertrouwt het bedrijf volgens de operationeel directeur volledig op haar medewerkers. ‘Onze chauffeurs besturen niet alleen hun vrachtwagen, maar zijn ook onze ambassadeur bij klanten. De meeste mensen zijn er trots op dat ze bij Beekman Transport mogen werken. Ik denk dat dit komt omdat wij in de afgelopen decennia een goede naam en reputatie hebben opgebouwd in de regio. Iedereen wil graag onderdeel zijn van een winning team. Als je als bedrijf goed bent voor je medewerkers, zijn de medewerkers ook goed voor het bedrijf.’

Interview met de onderneming

“We moeten serieus met dit probleem aan de slag. En daar is helaas nog niet iedereen in Nederland zich van bewust.” Zwaar belast Black Friday, Sinterklaas en Kerst. De kranten stonden vol met berichten over vertraagde leveringen en overbelasting bij vervoerders. Nog los van die speciale dagen wordt de transportbranche en logistieke sector momenteel erg zwaar belast. Dat ervaart de hele branche : “Je merkt dat er steeds minder mensen in de transportsector willen werken. Er is vooral een tekort aan jonge nieuwe mensen en er is een uitstroom van ouderen. De goederenstroom richting de consumenten wordt steeds groter. Om alles goed te blijven verwerken moeten we er alles aan gaan doen om jonge mensen enthousiast te maken voor het mooie vak van chauffeur, aldus de opreationeel directeur van Beekman Transport.” Dienstverlening optimaliseren Veel vervoerders proberen hun bedrijf uit te breiden en de dienstverlening te optimaliseren. Van Uffelen constateert...

Volledig interview »