CLIEN COMMUNICATIE

Logo CLIEN COMMUNICATIE

Carline Klijn – van Best, tekstschrijver
Tel. 06-30782516

E-mail: info@cliencommunicatie.nl
Website: www.cliencommunicatie.nl

Heldere teksten schrijven in duidelijke taal. Dat doet Clien Communicatie voor haar klanten. Content maken over hun bedrijf maar vooral over ontwikkelingen uit hun eigen vakgebied besteden deze klanten uit aan Clien Communicatie.

Uitbesteden

Clien gaat er graag voor zitten: een goed vraaggesprek met een klant die wel een interessant verhaal heeft te vertellen, maar het lastig vindt dit op papier te zetten. Of die de tijd niet weet te vinden om zijn gedachten en ervaringen in een goed stuk met anderen te delen.  

Soorten teksten

Ze schrijft voor de media, marketingbureaus en de non-profit sector. Dat kan zijn in de vorm van een blog, een websitetekst, een magazine, een uitnodiging of een white paper.

Kennis opdoen

In de verhalen die Clien als tekstschrijver maakt, verduidelijkt ze lastige begrippen en zet ze deze om in duidelijke taal. Het resultaat zijn prettig leesbare verhalen die goed zijn afgestemd op de doelgroep. De klant steekt wat op van het verhaal en kan zijn nieuw opgedane kennis gebruiken in zijn eigen bedrijf of bijvoorbeeld bij het nemen van een belangrijke beslissing. De verhalen die Clien schrijft, zijn toegankelijk en makkelijk deelbaar. Zonder poespas en onnodige begrippen die weinig toevoegen aan de kern van het verhaal.  

Vraaggesprek

Van het voeren van een prettig vraaggesprek wordt Clien al enthousiast, nog meer voldoening haalt ze uit het uitwerken van dit gesprek. Ze zegt daarover: “Het geeft veel energie wanneer een interviewkandidaat aangeeft dat het eindresultaat helemaal recht doet aan datgene wat hij zelf voor ogen had.”

Een verhaal dat blijft hangen

Clien is ervan overtuigd dat een goed verhaal blijft hangen bij de doelgroep. Misschien heeft je doelgroep jouw hulp nu nog niet nodig, maar wel op een later moment. Wanneer dat zo is, denken ze op het juiste moment aan jou. Jij weet je lezers immers wekelijks te boeien met verhalen over een gedeelde passie of met tips en adviezen over jullie vakgebied. Op het moment dat ze een expert nodig hebben, sta jij op het netvlies.

Originele invalshoeken

“Wat ik vooral leuk vind, is het spreken van een ondernemer die in eerste instantie helemaal niet gelooft een interessant verhaal te hebben. Gaandeweg het gesprek komen we alsnog op originele invalshoeken en ligt een hartstikke leuk stuk op tafel.” Clien heeft met name ervaring in de journalistiek. Die ervaring heeft haar makkelijk benaderbaar gemaakt en in staat om te schakelen met personen op verschillende niveaus. Ze weet wat werkt voor de één en wat juist helemaal niet effectief is voor de ander.

Afwisseling

Clien houdt van aanpakken en gaat georganiseerd en gestructureerd te werk. Het afwisselende werk is precies wat haar zo aanspreekt in het runnen van haar eigen tekstbureau. Ze verdiept zich vlot in een onderwerp, wat haar brede kennis en nieuwsgierigheid mede mogelijk maken.

Werkzaamheden

Ieder verhaal van een ondernemer is uniek, ongedacht de achtergrond en het vakgebied. Clien luistert met veel plezier naar deze verhalen. Dat doet ze als journalist, blogger, ghost writer en als copy writer. Ook het nakijken en corrigeren van teksten behoort tot haar werkzaamheden, net als het beheren van social media kanalen.

Denk je de hulp van Clien goed te kunnen gebruiken? Neem dan eens contact met haar op.