KOPAK B.V.

Logo KOPAK B.V.

Hectorstraat 17
5047 RE Tilburg

Tel. (013) 5774549

E-mail: info@kopakbv.nl
Website: www.kopakbv.nl

Kopak: al uw verzendingen in goede handen 

Van direct mail (DM) in alle soorten en maten tot de ‘handling’ van afwijkende poststukken: Kopak uit Tilburg is gespecialiseerd in gepersonaliseerde marketing. Steeds meer klanten ontdekken bovendien de voordelen van fulfilment: de volledige afhandeling van een bestelling, inclusief voorraad- en artikelbeheer en verzending.

Drukken, adresseren, vullen, sealen en verzenden: bij het in 2002 opgerichte Kopak draait alles om het van a tot z verwerken van gepersonaliseerde post. Juist in een tijd waarin steeds meer post digitaal verstuurd wordt, is de attentiewaarde van een fysiek stuk post nog steeds onverminderd hoog. 

Direct mail 

Vanuit die gedachte heeft Kopak zich gespecialiseerd in de verwerking van direct mail: gepersonaliseerde brievenbuspost in alle soorten en maten. Van de geautomatiseerde verwerking van netjes ingestoken, gesealde en gevouwen post tot de zorgvuldige verzending van vertrouwelijke, privacygevoelige documenten: bij Kopak is elk poststuk in goede handen. Desgewenst verzorgt het bedrijf (dat 365 dagen per jaar voor zijn klanten klaarstaat) ook het druk- of printwerk. Ook is een koppeling mogelijk met online media, waarbij klanten via (bijvoorbeeld) een QR-code of url worden doorverwezen naar een website.

Handling

Een groot deel van de door Kopak verstuurde post wordt (semi-)automatisch verstuurd. Een andere activiteit betreft ‘handling’, waar eigenlijk alles onder valt dat nog met de hand gebeurt. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om de handmatige verwerking van post waarbij gimmicks worden meegestuurd, of om poststukken die op een bepaalde, afwijkende manier gevouwen worden.

Fulfilment

Doel van een direct mail-campagne is uiteraard om klanten aan te zetten tot actie. Na een geslaagde campagne begint het échte werk pas: order moeten zo snel mogelijk worden verzonden naar de juiste klant. Dit hele traject van fulfilment kan Kopak zijn klanten uit handen nemen; het bedrijf beschikt in Tilburg over duizenden vierkante meters aan opslagruimte en over voldoende medewerkers om de hele bestelstroom – van artikelbeheer tot verzending – snel en professioneel af te handelen. Ook steeds meer webshops ontdekken de voordelen van het inschakelen van een gespecialiseerde partij als Kopak voor de volledige afhandeling van hun bestelstroom. Met zijn fulfilment-activiteiten richt Kopak zich op zowel de B2B-markt als op de directe verzending richting consumenten. 

Porto

Binnen het totale budget voor een direct mail-campagne vormen portokosten veruit de grootste kostenpost. Klanten kunnen ervoor kiezen om hun portokosten via Kopak te laten lopen. Doordat Kopak jaarlijks zo’n 10 miljoen poststukken verstuurt via zijn eigen debiteurennummer, kunnen klanten profiteren van aanzienlijke inkoopvoordelen bij grote verspreiders zoals PostNL en Sandd. 

Wilt u meer informatie? Kijk dan op de website van Kopak.

Interview met de onderneming

Een bewuste keuze, zo vertelt directeur Koert van de Kerkhof. “In Tilburg beschikken we over alle ruimte, mogelijkheden en mensen.” Drukken, adresseren, vullen, sealen en verzenden: bij het Tilburgse Kopak draait alles om het van a tot z verwerken van gepersonaliseerde post, schetst Van de Kerkhof. “We verwerken tot honderdduizenden poststukken op één dag, van verhuisberichten en gerichte aanbiedingen tot vak- en kinderbladen. De afgelopen jaren is het postvolume over de gehele line enorm gedaald. Maar als je beter kijkt, zie je dat vooral het aantal poststukken dat met ‘billing’ te maken heeft, flink is afgenomen. Facturen, afrekeningen en belastingbrieven: dit soort post wordt steeds vaker digitaal verstuurd.” Hoge attentiewaarde De ‘direct mail’ waarin Kopak gespecialiseerd is blijft echter onverminderd populair, constateert Van de Kerkhof. “De attentiewaarde van een fysiek stuk post dat je in je bus krijgt,...

Volledig interview »