home » bedrijven » Bouw »

LUNA GLASS TINTING

Logo LUNA GLASS TINTING

IBC-weg 3q
5683 PK Best

Tel. (0499) 37 60 60

E-mail: info@lunaglasstinting.nl
Website: www.lunaglasstinting.nl

Luna Glass Tinting

Luna Glass Tinting

Helpt mensen het hoofd koel te houden

Veel mensen in Nederland zijn blij als de zon schijnt, maar een nadeel hiervan is dat het dan al snel erg warm wordt in auto’s of gebouwen. De zon- en warmtewerende glasfolies van Luna Glass Tinting bieden hiervoor een oplossing. Met kwaliteitsproducten voor de automotive branche en utiliteitsbouw is Luna Glass Tinting in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een gerenommeerde partner voor veel bedrijven in deze sectoren.

De wereld van zon- en warmtewerende glasfolie kent geen geheimen voor de vakmensen van Luna Glass Tinting. Het bedrijf dat gevestigd is in Best, werd in 2000 opgericht door Paul Machielsen en telt inmiddels 9 medewerkers. ‘Wij werken in de automotive sector inmiddels voor een groot aantal autobedrijven in de regio. Daarbij gaan wij anders te werk dan collega bedrijven. Wij halen de portierruiten er helemaal uit, waardoor we de folie veel netter kunnen aanbrengen op de ruiten en garantie afgeven voor 10 jaar. Op deze manier kunnen we ruiten sterker maken met inbraakvertragende folies.’

Grotere veiligheid

Machielsen geeft aan dat het merendeel van de folies wordt aangebracht op gezinsauto’s. ‘Raamfolies dragen op diverse manieren bij aan een grotere veiligheid voor de chauffeur en passagiers. Door een raamfolie aan te brengen op ramen van de voorportieren en/of de voorruit heeft de bestuurder een beter zicht op de weg, waardoor het autorijden minder vermoeiend wordt. Daarnaast biedt de folie bescherming en comfort tegen een brandende zon, waardoor de chauffeur en passagiers/kinderen  meer uitgerust op zijn bestemming aankomen. Een inkijkwerende auto-raamfolie zorgt er bovendien voor dat waardevolle spullen aan het zicht worden onttrokken, zodat het dievengilde niet in de verleiding wordt gebracht om in te breken in de auto.’

Samenwerking met Saint-Gobain

Solar Gard Luna Glass Tinting heeft het exclusieve recht op autofolies van Saint-Gobain Solar Gard. Daarnaast voert het bedrijf via het Folie Garant-netwerk landelijk werkzaamheden uit voor Carglass. Machielsen: ‘Folie Garant is een club die ik heb opgericht en bestaat uit professionals, die elkaar sterker willen maken en de branche gezamenlijk naar een hoger niveau willen tillen.’

Optimaal ontzorgen

Naast de automotive-sector richt Luna Glass Tinting zich al jaren op de kantorenmarkt en utiliteitsbouw. ‘In veel kantoorgebouwen wordt steeds meer glas toegepast. Als de zon fel schijnt, leidt dit in veel kantoren regelmatig tot problemen met het binnenklimaat. Met onze folie kunnen we er voor zorgen dat de zonnewarmte buiten blijft, waardoor het binnen koeler wordt. Uiteraard kunnen de mensen daarbij nog wel naar buiten kijken.’ De directeur geeft aan dat niet elke folie zomaar op het glas kan worden geplakt. ‘Het isolatieglas dat tegenwoordig in kantoorgebouwen wordt gebruikt, bestaat vaak uit meerdere lagen. Als de verkeerde folie op een raam wordt geplakt, kan het zomaar zijn dat een raam uit elkaar klapt. Daar zit niemand op te wachten Daarom is het verstandig om een specialist in te schakelen om de gebouwfolie op de ramen te plakken. Door onze samenwerking met Saint Gobain Solar Gard zijn wij op de hoogte van de laatste technieken en berekenen wij exact welk type folie wel of juist niet op een ruit kan worden aangebracht. Daardoor kunnen wij onze klanten optimaal ontzorgen.’

Interview met de onderneming

Machielsen constateerde afgelopen zomer dat veel klanten te laat waren met hun aanvraag: “Die ondernamen bijvoorbeeld pas actie op het moment dat het binnen hun bedrijf niet meer werkbaar was omdat het in sommige ruimtes gewoon veel te warm werd. In sommige gevallen werd zelfs de Arbo-dienst ingeschakeld omdat personeelsleden gewoon flauw vielen van de hitte. Het was natuurlijk een hele hete zomer, maar we hebben veel klanten daardoor helaas niet kunnen helpen. Als er pas in augustus iets aangevraagd wordt, kunnen wij op dat moment niets meer voor die klant betekenen. Want wij zitten dan tot het einde van het jaar al vol. Daarom is het dus verstandig om tijdig over dit vraagstuk na te denken en contact met ons op te nemen.” Terugverdientijd De eerste klachten worden echter vaak genegeerd, maar op enig moment beseffen de meeste bedrijven wel dat ze iets moeten gaan doen. Machielsen daarover: “Een bedrijf dat het verstandig aanpakt, kijkt meteen wat zonwerende...

Volledig interview »