STEENKIST-ROOIJMANS B.V., A.J.

Logo STEENKIST-ROOIJMANS B.V., A.J.

Hurksestraat 1A
5652 AH Eindhoven
Postbus 4,
5600 AA Eindhoven

Tel. (040) 250 7373
Fax. (040) 250 7363

E-mail: info@steenkist.nl
Website: www.steenkist.nl

Steenkist

Technische groothandel Steenkist helpt bedrijven bij procesoptimalisatie

A.J. Steenkist-Rooijmans (hierna: Steenkist) in Eindhoven is een technische groothandel met een rijke historie. Van oudsher richt het bedrijf zich op de verkoop van hand- en elektrische gereedschappen, meet- en regelapparatuur, verbruiks- en bevestigingsmaterialen, persoonlijke beschermingsmiddelen, werkplaatsinrichting en klimmaterialen. In de afgelopen jaren heeft Steenkist zich daarnaast ontwikkeld tot een professionele partner in procesoptimalisatie op het gebied van inkoop, logistiek en papierstromen.

‘In de praktijk merken we dat veel bedrijven nog niet beschikken over een geoptimaliseerd proces voor hun gereedschappen- en materiaalbeheer’, zegt Roy Broods van Steenkist. ‘Wij kunnen onze klanten tal van concepten en tools aanbieden waarbij het bestel-, aflever- en administratieve proces wordt afgestemd op de behoefte van de klant. O.a. door de digitale optimalisatie zijn we in staat om rapporten te produceren wat weer een beter inzicht geeft in het gereedschap- en materiaalbeheer in een organisatie.’

Flinke tijdsbesparing

De voordelen van de procesoptimalisatie zijn volgens Broods al snel merkbaar voor bedrijven. Doordat wij het beheer van gereedschappen en materialen overnemen kan de klant zich nog meer bezig houden met zijn core-business en levert het hem een flinke tijdsbesparing op. Daarnaast wordt door de concepten zo veel als mogelijk gestandaardiseerd waardoor fouten worden geminimaliseerd. Kortom: volledige ontzorging op maat, alles in overleg met de klant.

Krachtig distributienetwerk

Steenkist maakt sinds 1989 deel uit van de Würth Group; een internationaal concern met ruim 71.000 medewerkers, een jaaromzet van bijna 13 miljard euro en vestigingen in meer dan 80 landen. Het Eindhovense bedrijf heeft een brede klantenkring, met bedrijven die actief zijn in de installatie- en metaalbranche, maar ook in de bouw- en industriële sector. Verder weten ook scholen en technische diensten het bedrijf te vinden. Sinds een aantal jaren werkt Steenkist ook nauw samen met andere bedrijven uit de Reca Group, dat eveneens een onderdeel is van de Würth Group. De dertig bedrijven uit de Reca Group zijn internationaal actief op het gebied van installatie, industrie, transport, automotive en onderhoud. Broods: ‘Gezamenlijk vormen deze bedrijven een krachtig distributienetwerk met grote verkoopvolumes en erkende logistieke concepten op internationaal niveau, zoals Kanban bevoorrading en RFID systemen, EDI en het C-Parts Management systeem. Dat biedt ons de mogelijkheid om gericht maatwerk te leveren aan onze klanten.’

200.000 artikelen beschikbaar

Daarnaast heeft Steenkist door deze samenwerking ruim 200.000 artikelen beschikbaar in de verschillende productgroepen. ‘De mix van gerenommeerde A-merken en producten met het Reca-label, maakt dat we een compleet programma met gereedschappen en andere materialen kunnen voeren voor onze klanten. Onze buitendienstmedewerkers zijn regionaal actief, waardoor ze klanten ter plaatse een goed advies kunnen geven. Zij worden bovendien ondersteund door een vakkundige binnendienst. Gezamenlijk zorgen wij ervoor dat onze klanten zich geen zorgen meer hoeven te maken over hun gereedschappen- en materiaalbeheer. Dat is onze toegevoegde waarde als technische groothandel, daarin bevestigt Steenkist wat de klant verwacht.

Interview met de onderneming

A.J. Steenkist-Rooijmans B.V. is een dienstverlenend bedrijf op het gebied van hand- en elektrische gereedschappen, meet- en regelapparatuur, verbruiks- en bevestigingsmaterialen, persoonlijke beschermingsmiddelen, werkplaatsinrichting en klimmaterialen. Middelen Automatisch aangevuld Ontzorgen is een containerbegrip geworden. Maar daadwerkelijk waarmaken wat wordt gezegd, is meestal een lastiger verhaal. Maar niet bij Steenkist, zegt Roy. “Onze klanten hebben geen omkijken naar middelen die ze nodig hebben om hun werk te doen. Die worden volledig automatisch aangevuld. Een tekort aan spijkers, schroeven of ander gebruiksmateriaal: het komt niet meer voor. En dat dankzij de digitale mogelijkheden die internet ons biedt Onze klanten hoeven alleen maar te doen waar ze goed in zijn. Dat leidt ertoe dat ze kunnen groeien. Goed voor de klant, goed voor ons: wij groeien mee.”  Op drie manieren worden klanten ontzorgd: iSTORAGE, KANBAN-systeem en het SeCo...

Volledig interview »