ZUTPHEN SERVICE B.V., VAN

Logo ZUTPHEN SERVICE B.V., VAN

Binnenveld 11
5462 GK Veghel

Tel. (0413) 311411

E-mail: info@vzservice.nl
Website: www.vzservice.nl

Van Zutphen - vast aanspreekpunt bij service en onderhoud

Telkens een ander bedrijf over de vloer dat onderhoud pleegt aan de keukeninstallatie, of de koffieapparatuur. Voor veel bedrijfsrestaurants en cateraars is juist het hebben van één vast aanspreekpunt op het gebied van service en onderhoud tegenwoordig een voorwaarde, met het oog op veiligheid. Van Zutphen Service weet dat en speelt naadloos in op deze behoefte. 

Eén onderhoudscontract

Het Veghelse bedrijf verzorgt al sinds 1987 service en onderhoud op het gebied van keukeninstallaties, koffie-apparatuur en koelingen. Het is het enige bedrijf in Nederland dat klanten van één onderhoudscontract voorziet. Met Van Zutphen zijn zij in het onderhoud van hun foodapparatuur verzekerd van slechts één aanspreekpunt. 

Weten wie over de vloer komt

Zo’n totaalpakket, dat is natuurlijk ook op de specifieke situatie van de klant af te stemmen. De klantenkring van Van Zutphen bestaat veelal uit franchisenemers die actief zijn in de zorg of die bijvoorbeeld een bedrijfsrestaurant runnen. Bedrijven vinden het prettig te weten wie er over de vloer komt en wanneer. De Efteling, is zo’n voorbeeld van een bedrijf dat hier een grote voorkeur voor heeft. Grootste afnemer? Dat is de grootkeukenindustrie. De NS mag zich de grootste klant van Van Zutphen noemen. De ovens die je in de kiosken op treinstations ziet, worden door Van Zutphen onderhouden. 

Wijnsysteem

Het oer Brabantse bedrijf werkt tegenwoordig samen met een wijnleverancier die een interessant concept op de markt bracht: dure wijn op de juiste temperatuur houden met de hulp van een vacumeersysteem. Zo kunnen wijnen per glas worden verkocht en verouderen ze niet direct zodra de fles open is. 

Groei van personeel

Zo blijft Van Zutphen zoeken naar mooie samenwerkingen. In 2017 is het dertig jaar geleden dat directeur Theo van Zutphen zijn bedrijf startte. Werd de keukentechniek in die tijd nog als ouderwets gezien, de afgelopen jaren is er op het gebied van techniek heel veel veranderd. Die mogelijkheden intrigeerde de directeur. Hij begon als monteur en na een half jaar werden de eerste personeelsleden aangenomen. Al snel werkte tien man personeel voor hem. 

Hema en McDonalds

Nu rijden er twintig personeelsleden door het land. En niet alleen door Nederland, de monteurs van Van Zutphen komen ook in België en een gedeelte van Duitsland. Daar plegen ze onder meer onderhoud bij de Hema en McDonalds, grote klanten van het bedrijf uit Veghel voor wie de service niet ophoudt bij de grens. 

Kennis op peil

Hoe blijven de monteurs van Van Zutphen nu op de hoogte van de ins-en-outs van de apparatuur waarvoor zij onderhoud plegen? Daar heeft het bedrijf een hele eenvoudige oplossing voor: haar medewerkers volgen ieder jaar een training bij verschillende fabrikanten met wie Van Zutphen samenwerkt. Dat gebeurt ook in het buitenland bij de bedrijven die op het gebied van service en onderhoud de hulp van Van Zutphen inschakelen. Vanzelfsprekend vindt ook volop onderlinge training plaats: de oudere generatie leert de jonge vakmensen de kneepjes van het vak.

Aantrekkelijke werkgever

Nieuwe, technische krachten kan het bedrijf altijd goed gebruiken. Gaan die eenmaal bij Van Zutphen aan de slag, dan mogen ze rekenen op een eigen auto en volop vrijheid. De monteurs zijn veel onderweg en de klanten van Van Zutphen vinden het belangrijk hen van een kopje koffie en een broodje te voorzien. Nieuwe krachten hoopt het bedrijf ook via het naburige Koning Willem 1 College in Den Bosch en het Suma College in Eindhoven te bereiken. Theo van Zutphen: “Daar helpt RegioinBedrijf ons natuurlijk ook bij: via dit portal profileren we onszelf als een aantrekkelijke werkgever.”