home » blog » Sales »

De 5 uitdagingen van klussen in je nieuwe bedrijfsruimte tijdens de lockdown

De 5 uitdagingen van klussen in je nieuwe bedrijfsruimte tijdens de lockdown
  • Sales

Maak jij binnenkort de overstap naar nieuwe bedrijfsruimte met jouw bedrijf? Als het dan zo ver is dat je de sleutel van je nieuwe bedrijfsruimte hebt, begint het klussen. En dat is in coronatijd eigenlijk best wel een uitdaging.

We zetten de vijf uitdagingen van klussen in je nieuwe bedrijfsruimte tijdens de lockdown op een rij.

Vroeg donker

Als je op dit moment moet klussen in je nieuwe bedrijfsruimte, ben je eigenlijk aangewezen op de weekenden. Waar je in een andere tijd van het jaar na het werk best nog het een en ander had kunnen doen in je nieuwe bedrijfsruimte, heb je er nu mee te maken dat het na werktijd al donker is. Dat maakt klussen en schilderen in het bijzonder tamelijk lastig. Zonder daglicht is het immers moeilijk om de kleur en de dekking goed te beoordelen.

Bouwmarkt dicht

Wil je dus in de avonden kunnen klussen in je nieuwe bedrijfsruimte, dan heb je bouwlampen nodig. Daarvoor kun je online terecht bij de Bouwlampkoning. Je kunt er immers niet voor naar de bouwmarkt, want die zit momenteel vanwege de lockdown dicht. Dit in tegenstelling tot tijdens de eerste lockdown, toen iedereen aan het klussen sloeg omdat de bouwmarkten nog wél open waren. Je zult nu dus je materialen van iemand moeten lenen en als dat niet kan online moeten bestellen. Gelukkig kun je online veel krijgen. Ook verlichting voor aan de buitenkant van het pand, bijvoorbeeld in de vorm van een solar buitenlamp met sensor.

Avondklok

Klussen in je nieuwe bedrijfsruimte in de avond is dus al lastig omdat het bij kunstlicht moet. Maar daar komt ook nog eens bij dat je er maar relatief kort de tijd voor hebt. De avondklok dwingt iedereen om voor negen uur ’s avonds thuis te zijn en binnen te blijven. Klussen is daarbij waarschijnlijk geen geldige reden om een uitzondering te maken. Afhankelijk van de locatie van je nieuwe bedrijfsruimte ten opzichte van je woning heb je dus maar erg weinig tijd om te klussen en zo snel mogelijk weer naar huis te komen. En dat is eigenlijk best wel een beetje irritant, want zo duurt het gereedmaken van de nieuwe bedrijfsruimte voor gebruik een stuk langer dan anders het geval geweest zou zijn.

Gele muur

Maar hulp van één persoon

De avondklok en de tijd van het jaar zijn niet de enige factoren die ervoor zorgen dat het klussen veel langer zou duren dan anders. Er is ook nog die beperking dat je maar één persoon per dag op bezoek mag hebben of mag bezoeken. Dat betekent effectief dat je maar door één persoon per dag geholpen mag worden. Als je dus de loodgieter hebt laten komen, om maar een voorbeeld te noemen, kun je de rest van de dag geen andere hulp meer ontvangen.

Winkels voor inrichting dicht

Naast het klussen, moet je nieuwe bedrijfsruimte natuurlijk ook ingericht worden. Maar je kunt momenteel niet naar meubelwinkels of winkels waar je vloerbedekking kunt kopen toe om de juiste spullen te scouten. Dat moet je nu allemaal online doen, voor zover dat al goed mogelijk is. Dat vergroot de kans dat keuzes anders uitpakken dan gehoopt, en dat is best vervelend.

Was de onzekere staat van de huidige economie dus al geen reden om te wachten met het verhuizen naar een nieuw bedrijfspand, dan zijn alle obstakels die het klussen en inrichten van dat bedrijfspand in de weg zitten dat wel. Maar ja, als je het ideale pand voorbijkomt, kun je niet wachten op betere tijden. Dan moet je het er dus allemaal maar voor over hebben.

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!