home » blog » Sales »

De kracht van personalisatie: Hoe kan je iets extra's doen voor jouw klanten?

De kracht van personalisatie: Hoe kan je iets extra's doen voor jouw klanten?
  • Sales

Wil jij graag iets extra’s doen voor jouw klanten? Of je nou in een B2B-markt of B2C-markt opereert, een stapje bijzetten wordt altijd gewaardeerd door jouw klanten. Natuurlijk geef jij als bedrijf al 110 procent bij het leveren van jouw producten of diensten, maar een klein relatiegeschenk kan de relatie een flinke boost geven.

Echter, in 2021 kom je niet meer weg met een simpele pen of sleutelhanger. Om te laten zien dat een klant echt iets voor jou betekent, kun je het beste kiezen voor een gepersonaliseerde verrassing.

Persoonlijke boodschap graveren

Een van de oudste manieren van personaliseren is door geschenken te graveren. Tegenwoordig wordt dit wel op een modernere en efficiëntere manier gedaan door middel van laser graveren. De machine gebruikt een lasersnijder en graveert zo gemakkelijk in hout, kunststof, textiel en vele andere materialen. Op deze manier is het makkelijk om een naam of persoonlijke boodschap te vereeuwigen in jouw relatiegeschenk.

Gepersonaliseerd gebak

Wanneer jij samen met een klant een nieuwe mijlpaal hebt behaald, moet dat uiteraard gevierd worden. Om het feest compleet te maken, hoort er natuurlijk een lekker gebakje of een mooie taart bij. In plaats van een van de vele standaard soorten, kun je ook op zoek gaan naar een banketbakker die een foto print of tekst kan maken op het gebak. Zo verras jij jouw klanten met een uniek stukje gebak met zijn eigen foto, of een foto van jullie behaalde resultaat.

Unieke etiketten

Je kunt er ook voor kiezen zelf unieke etiketten te drukken. Personaliseer een biertje, een fles wijn of een mooie champagne in jouw eigen stijl. Bedruk het etiket met je eigen logo en zet er een mooie persoonlijke tekst bij. Natuurlijk kun je dit ook op andere producten doen zoals chocolade, thee of een van de lokale streekproducten.

Plexiglas

Plexiglas? Het klinkt misschien als een vreemde eend in de bijt. Naast persoonlijke teksten en foto’s, is het ook mogelijk om te ‘infiltreren’ in het dagelijks leven van jouw klanten. Met speciale machines kun je plexiglas snijden, om zo geschenken te creëren die jouw klanten dagelijks in het oog springen. Denk hierbij aan luxe telefoonhouders, spaarpotten, fotolijstjes of zelfs kunst. Door er vervolgens jouw eigen logo op de drukken, zorg jij ervoor dat jouw klant een mooie eye-catcher heeft, die ervoor zorgt dat je vers in het geheugen blijft zitten.

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!