home » blog » Sales »

Dit moet je weten over payrolling

Dit moet je weten over payrolling
  • Sales

Een manier van werken die voor jou als werkgever zeer gunstig is wordt payrolling genoemd. Een payroller neemt veel taken bij jou uit handen waardoor je weer toekomt aan de taken die al lang op de stapel liggen.

Want het is toch heerlijk als je taken kan doen die je heel leuk vindt, maar waar je eerst niet aan toe kwam omdat taken omtrent het personeel natuurlijk veel belangrijker zijn. Maar ook veel tijd in beslag nemen. Wil je meer weten over de voordelen van payrolling? Lees dan snel door!

Een payroller

Een payroller neemt veel taken uit handen, maar welke taken zijn dat nou precies? Bij payrolling wordt het juridisch werkgeverschap dus overgenomen door een payrollbedrijf. Hierdoor worden ook de risico’s wat betreft arbeidsrecht overgenomen door het payrollbedrijf. Hieronder vallen grote delen van de personeelsadministratie. Denk hierbij aan arbeidsovereenkomsten, verzekeringen, loondoorbetalingen bij niet werken door ziekte, jaaropgaven, ontslagzaken, wijzigingen in de wet en de salarisadministratie. Een aardig rijtje dus!

Deze taken behoren nog tot de werkgever

Een payroll organisatie nemen redelijk wat taken van je over, maar dus langer niet alles. Als werknemer blijf je wel nog verantwoordelijk voor andere zaken rondom personeel. Je moet nog altijd zelf personeel aannemen, bepalen over contractverlenging en mensen eventueel ontslaan. Ook de hoogte van het salaris, het voeren van functioneringsgesprekken en de interne gang van zaken blijft jouw verantwoordelijkheid. Op de werkvloer verandert er verder niks. Er is ook een wet die ervoor zorgt dat het qua salaris niet uitmaakt of je op payroll basis of vast onder contract voor een bedrijf werkt. Wel kun je het eventueel merken in de secundaire arbeidsvoorwaarden.

Dit zijn de voordelen

Payrolling kan voor iedereen die werknemers in dienst heeft interessant zijn. Het maakt hierbij weinig verschil wat je precies doet. De belangrijkste voordelen hebben we hieronder voor je op een rijtje gezet.

  • Je weet altijd precies wat de kosten voor personeel gaan zijn.
  • Je ontvangt een factuur per periode voor al je personeelskosten.
  • De administratieve rompslomp verdwijnt.
  • De medewerkers merken er weinig van.

Meer informatie nodig?

Wil je meer weten over payrolling? Neem dan eens een kijkje op de website van Payrollselect. Hier staat namelijk meer informatie op! Heb je nog een vraag? Neem dan gerust contact op met een van de specialisten.

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!