SEO in het kort

SEO in het kort
  • Marketing & Communicatie

Iedereen die zijn geld verdient op het internet kent waarschijnlijk de term SEO. In gewoon Nederlands betekent dit zoekmachineoptimalisatie. Het is bedoeld om je website zo hoog mogelijk te laten tonen in de zoekresultaten van zoekmachines.

Om aandacht te krijgen moet je dus goed vindbaar zijn. Het liefst bovenaan, maar in ieder geval op de eerste getoonde pagina. De concurrentie is echter hevig, dus een goede strategie is naast kennis van zaken van belang.

Er zijn bij de aanbieders van SEO diensten ongeveer 200 factoren bekend die met de ranking van Google te maken hebben. Hoeveel het er precies zijn weet alleen de top van het bedrijf. Ruwweg valt te zeggen dat er drie afdelingen zijn waaronder de factoren vallen.

Techniek

Om te beginnen wordt er gekeken naar de techniek achter de website. Zo moet de pagina snel laden wanneer er op geklikt wordt. De url’s moeten gebruikersvriendelijk zijn, wanneer dit bijvoorbeeld veranderd wordt dan moet dit correct gebeuren. Anders krijgt de bezoeker een foutmelding, wat weer nadelig voor de ranking is.

Tevens moet de website veilig zijn. Hiervoor is een SSL-certificaat nodig. Dit zorgt voor versleuteling van de communicatie tussen de browser en de webserver. Het is een garantie dat gevoelige informatie beveiligd is tegen hackers. Er staat dan een slotje boven in de browser.

Content

Daarnaast is de inhoud of content van belang. Er wordt gekeken of de content relevantie heeft wat betreft het aangeboden product. De teksten worden gecontroleerd op grammaticale en spellingfouten. En er wordt door de zoekmachine gekeken hoeveel bezoek er klikt op de links van je website. Nog belangrijker is dat andere websites linken plaatsen die verwijzen naar jouw content.

Autoriteit

De laatste categorie is de autoriteit van je website.  Er moet worden voldaan aan de informatiebehoefte van potentiële bezoekers. Je hebt een content strategie nodig om te weten wat de behoefte is bij je doelgroep. Dit betekent dat je met zoekwoorden aan de slag moet. Deze woorden moeten dan terugkeren in jouw content. Zoals genoemd is het linken naar jouw website van belang. Er is dus ook een linkbuildingstrategie nodig. 

Deze drie categorieën dienen zoveel mogelijk in orde te zijn en elkaar te ondersteunen. Er is een gedegen SEO strategie nodig. Hiervoor kun je gebruik maken van een goed bureau zoals bijvoorbeeld gebruik te maken van de SEO diensten van Travyk.

Er is gedegen kennis nodig om tot een goed plan te komen en om te weten waar de focus moet komen te liggen zodat je hogerop komt in de ranking van Google. Dat is werk voor professionals.

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!