BOM, Brabantse Ontwikkelings Maatschappij

Logo BOM, Brabantse Ontwikkelings Maatschappij

Goirlese Weg 15
5026 PB Tilburg
Postbus 3240
5003 DE Tilburg

Tel. 088-8311120

E-mail: info@bom.nl
Website: www.bom.nl

Brabantse Ontwikkelings Maatschappij wil nog beter inspelen op behoeften van ondernemers

De Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) bouwt samen met ondernemers al 35 jaar aan een toekomstbestendige Brabantse economie. Om bedrijven echter nog beter van dienst te kunnen zijn, lanceerde de BOM recentelijk vier nieuwe labels, namelijk: BOM Brabant Ventures, BOM Foreign Investments, BOM International Trade en BOM Renewable Energy.

Vier nieuwe labels

‘Tot voor kort waren alle activiteiten van de BOM ondergebracht onder één dak’, vertelt Bram van den Hoogen, marketing communications manager bij de BOM. ‘Voor ondernemers was het niet altijd duidelijk waar ze het beste terecht konden met hun vraag. Met de vier nieuwe labels weten zij direct bij welke voordeur zij zich moeten melden om snel verder geholpen te kunnen worden.’

Nieuwe koers

Van den Hoogen benadrukt dat de BOM bij het inzetten van deze koerswijziging niet over één nacht ijs is gegaan. ‘We hebben deze operatie samen met de ondernemers opgezet en zijn scherp gaan kijken wat wij als BOM allemaal doen. Zo zijn er onder meer rondetafelgesprekken, een-op-een gesprekken met ondernemers en een imago-onderzoek gehouden. De conclusies uit deze gesprekken vormen de basis van de nieuwe koers die wij gaan varen. Daarbij gaan we ons nog meer richten op de behoeften van ondernemers.’ 

Labels

  1. BOM Brabant Ventures

    Met het label Brabant Ventures helpt de BOM ambitieuze Brabantse MKB-ondernemingen om in de topsectoren High-Tech Systemen en Software, Agrifood, Life Sciences & Health, Maintenance, Supply Chain en Biobased Economy toekomstbestendig te groeien en sneller de stap van startup naar scale-up te zetten.
  2. BOM Foreign Investments

    Met het label Foreign Investments helpt de BOM buitenlandse bedrijven in de sectoren High-Tech, Life Sciences & Health, Supply Chain, Agrifood, Chemicals en Aerospace om sneller te groeien en de kansen van Brabant als vestigingsplaats optimaal te benutten.
  3. BOM International Trade

    Met het label International Trade helpt de BOM Brabantse ondernemingen om hun kansen op internationale markten optimaal te benutten en sneller te kunnen groeien.
  4. BOM Renewable Energy

    Met het label Renewable Energy stimuleert de BOM ondernemers, vastgoedeigenaren en burgerparticipaties om energie te besparen en duurzame energie op te wekken met bewezen technieken.

Heldere ambities

Verreweg de meeste bedrijven zoeken contact met de BOM omdat ze een kapitaalbehoefte hebben. Van den Hoogen: ‘Onze ambities zijn helder: wij streven naar meer economische groei, meer werkgelegenheid, oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken en een sterke concurrentiepositie voor Brabant in de wereld. Dat doen we door kennis te delen, netwerken te vormen en kapitaal te verstrekken aan vernieuwende Brabantse ondernemingen en duurzame energieprojecten. Daarnaast stimuleren we innovatieve, buitenlandse ondernemingen om zich in Brabant te vestigen en helpen we Brabantse bedrijven met hun uitbreiding in het buitenland. Brabant is op dit moment de snelst groeiende economie van Nederland. Als BOM willen wij graag meehelpen om die positie in de komende jaren vast te houden en te versterken.’

Podcasts

De BOM is online actief op allerlei gebied. Zo zijn ze ook actief met podcasts. Deze zijn onder andere te vinden op Apple Podcasts en Spotify.  

Interview met de instantie

Als eerste gebouw is de wereldwijd unieke Fabriek van de Toekomst gerealiseerd van 100.000 m2, waar de beste toeleveranciers voor de hightech maakindustrie en kennis- en onderwijsinstellingen onder één dak samenwerken om slimmer te innoveren, produceren en talent op te leiden. ‘Hier komt alles samen’, zegt Michel Weeda manager innovatieprogramma Fabriek van de Toekomst dat hij vanuit de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) opzet op en met de Brainport Industries Campus, haar bewoners en vele partner organisaties. ‘De BIC wordt veel meer dan een bedrijventerrein; het is straks met recht een ‘campus van de toekomst’ waar innovatie nadrukkelijk centraal staat. Technologie wordt steeds complexer en verandert razendsnel. Steeds vaker moet innovatie in de hightech maakindustrie daarom vanuit de keten van toeleveranciers komen. Dat vereist verregaande samenwerking. Op de BIC hebben bedrijven toegang tot goed opgeleid personeel, delen ze...

Volledig interview »