Aansluiten op het technische en logistieke proces van de klant door stellen van de juiste vragen

  • Logistiek & Vervoer

“Alles wat we bij Ammertech doen, gebeurt op basis van technisch en logistiek maatwerk. We bieden zekerheid zodat processen bij de klant altijd doorlopen.” Aan het woord is Jeroen de Beer, sales manager bij de leverancier voor de industriële markt.

Aansluiten op het technische en logistieke proces van de klant door stellen van de juiste vragen

Foto: Jeroen de Beer, sales manager Ammertech

De Beer: “Ieder bedrijf roept dat het de klant centraal stelt, maar dat is wel precies wat wij doen. Aansluiten op het proces van de klant lukt alleen wanneer je weet wat er gaande is en door het stellen van de juiste vragen. We pikken signalen op uit de markt en ondernemen daar actie op of krijgen specifieke klantenvragen binnen. Een nieuw CRM systeem dat we sinds een kleine twee jaar gebruiken, helpt klanten nog beter te monitoren en contacten te onderhouden.” 

Producten worden vanuit het ruim 1200 vierkante meter tellende warehouse verzonden naar fabrikanten van bijvoorbeeld sorteersystemen, testsystemen, verpakkingsmachines en andere machinefabrikanten. 

Voorraadniveau

“We zijn benieuwd naar nieuwe ontwikkelingen bij klanten. In termen van voorraden en levertijden nemen we het logistieke proces uit handen en houden we een voorraadniveau aan, zodat een klant nooit stil komt te staan. Gedurende een periode van bijvoorbeeld een jaar kunnen producten in verschillende etappes worden geleverd.” De strategische partners van Ammertech, zijn gerenommeerde fabrikanten vanuit de gehele wereld, waaronder Japan, China, Italië, Frankrijk en Zweden. “We werken nauw met hen samen en nemen fabrikanten ook mee naar de klant. Dat doen we bewust, want de fabrikant kan nog net iets dieper ingaan op zijn specifieke product dan wij.”

Blijven verbeteren

Met het klantenportaal ‘Mijn Ammertech’ zal ook een verdiepingsslag gemaakt. Klanten vinden er dan meer informatie op basis van tekeningen, voorzien van alle technische details. Vooral zette Ammertech zijn missie steviger neer. “De pay off Moving Forward slaat niet alleen op het aandrijfmechanisme of de beweging van de producten die we leveren, maar ook op onze mind set. Morgen moet de dienstverlening misschien nog beter, of anders.”

Betrokken

Die vorm van dienstverlening zit ‘m volgens De Beer in waarde creëren voor de klant. “In dat proces heeft iedereen zijn of haar toegevoegde waarde. Dat bereik je door iedereen betrokken te houden, extern en intern.” De afgelopen twee jaar drong deze overtuiging steeds verder het bedrijf binnen. “Door niet alleen producten aan klanten te verkopen, maar vooral ook daadwerkelijk te helpen, ontstaat het gewenste resultaat. Resultaat behaal je door de juiste dingen te doen.”

Auteur: Carline Klijn – van Best

Meer informatie over AMMERTECH B.V.:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!