‘Meer aandacht voor trainingen is een speerpunt binnen Sandton’

  • Toerisme & Recreatie

Bij de grondige renovatie van het Sandton Eindhoven Centre zijn vorig jaar de bar en de receptie bij elkaar gevoegd. ‘Dat maakt het werk voor onze medewerkers niet alleen veelzijdiger en leuker, maar zorgt er tegelijkertijd voor dat het serviceniveau omhoog gaat’, aldus Bram Bijnen, Hotel Manager bij Sandton Eindhoven Centre.

‘Meer aandacht voor trainingen is een speerpunt binnen Sandton’

Sandton Eindhoven Centre is vorig jaar compleet gerenoveerd. ‘Niet alleen de hotelkamers zijn gemoderniseerd, maar ook de begane grond. Daarbij is de receptie bij de bar en het restaurant gevoegd’, vertelt Bram Bijnen. ‘Deze disciplines vloeien als het ware in elkaar over. De persoon die achter de receptie staat, werkt nu veel meer samen met degene die achter de bar staat. Daardoor kunnen mensen elkaar ook beter ondersteunen.’

Volledig op sterkte

Hij geeft aan dat ondanks de krapte op de arbeidsmarkt het team van Sandton Eindhoven Centre voor het eerst sinds jaren helemaal compleet is. ‘Ik werk hier sinds 2015 en op dit moment zijn we voor het eerst volledig op sterkte. Daar ben ik ontzettend blij mee. We hebben ook een goede samenwerking met de Hotelschool in Eindhoven. Ieder semester komen hier twee leerlingen van deze school stage lopen. Veel stagiaires blijven daarna hier ook nog werken. Daarnaast zijn wij als organisatie ook erg bezig met de opleiding van onze mensen. Ik wil graag proberen om ons team naar een hoger niveau te tillen. Als hotelgroep is één van onze speerpunten ook om meer tijd en aandacht te besteden aan trainingen voor onze medewerkers.’

Bijnen geeft een voorbeeld. ‘De receptionisten van de negen Sandton Hotels in Nederland hebben maandelijks overleg. Daarbij wordt gezamenlijk besproken over wat er mogelijk veranderd of verbeterd kan worden. Ook worden regelmatig inspiratiedagen gehouden in samenwerking met onze leveranciers. Verder hebben wij op ons hoofdkantoor een intern trainingscentrum, waar diverse trainingen en opleidingen kunnen worden gegeven.’

Secundaire arbeidsvoorwaarden

De operations manager Hotel Manager is daarnaast positief over een aantal secundaire arbeidsvoorwaarden die Sandton Hotels aanbiedt. ‘Onze koks in de keuken maken bijvoorbeeld altijd lange dagen. Zij krijgen de gelegenheid om vier dagen in plaats van vijf dagen per week te werken. Verder is er een systeem met bonussen ingesteld voor medewerkers in leidinggevende functies. Als de gezamenlijke doelstellingen worden behaald, wordt dat dus beloond. Dat alles maakt het voor veel mensen extra prettig en aantrekkelijk om bij Sandton Hotels te gaan werken.’

Auteur: Gerben van den Broek 

Meer informatie over SANDTON EINDHOVEN CENTRE:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!