Rabelink Logistics zet sterk in op informatievoorziening en human capital

  • Logistiek & Vervoer

Een one stop shop voor logistieke diensten. Dat is wat Rabelink Logistics in Wehl haar klanten wil bieden. ‘We kunnen de complete logistieke keten van bedrijven overnemen’, vertelt directeur Alwin Schweckhorst van Rabelink Logistics. ‘Zij hoeven dan alleen nog maar een factuur naar hun klanten te sturen.’

Rabelink Logistics zet sterk in op informatievoorziening en human capital

Foto: Directeur Alwin Schweckhorst

Rabelink Logistics timmert flink aan de weg. ‘In de afgelopen jaren zijn wij gemiddeld zo’n vijf tot tien procent per jaar gegroeid’, legt Alwin Schweckhorst uit. ‘Om aan de groeiende vraag uit de markt te kunnen voldoen, zijn we nu opnieuw aan het uitbreiden. Bij ons huidige magazijn uit 2015 wordt zo’n 8.000 meter aangebouwd. Het blijft een mooie uitdaging om die groei van het bedrijf in goede banen te leiden.’

Informatie delen

Schweckhorst noemt met name customer intimacy, goede informatievoorziening en human capital als belangrijke speerpunten voor Rabelink Logistics, waar inmiddels zo’n 400 mensen werken. ‘De buitenwereld kijkt vooral naar de warehouses en de vrachtwagens, maar het proces wat zich achter de muren van de warehouses afspeelt is veel belangrijker. Met name de snelheid van de informatiestromen wordt steeds belangrijker. Op IT-gebied zetten we alle zeilen bij om up-to-date te blijven. Want ook bedrijven raken steeds meer gewend aan de webshop-omgeving waar ze als consument vaak goederen kopen. Daarnaast willen ook de klanten van onze klanten inzicht in de status van hun bestellingen. Een consument wil bijvoorbeeld graag weten wanneer een product wordt afgeleverd. Door softwaresystemen aan elkaar te koppelen lukt het ons steeds beter om gericht in te spelen op de behoeften van onze klanten.’ In de komende jaren verwacht hij dat Rabelink steeds meer informatie gaat delen met ketenpartners. ‘We zullen onze krachten moeten bundelen om in de toekomst nog beter op de wensen van onze klanten in te kunnen spelen.’

Goed gekwalificeerde mensen

Daarnaast ziet Schweckhorst het als een uitdaging om in de komende jaren voldoende goed gekwalificeerde mensen aan te trekken, om de verdere groei van het bedrijf in goede banen te kunnen leiden. ‘Onze medewerkers zijn de verbindende factor in onze organisaties. Zij zorgen door het persoonlijke contact met klanten voor duurzame relaties. Dat is van essentieel belang voor een goede dienstverlening. Daarom hechten wij veel waarde aan een goed human capital-beleid. In onze organisatie spreken medewerkers elkaar ook bij de voornaam aan. Iedereen is gelijkwaardig, want we hebben iedereen ook keihard nodig. Nieuwe medewerkers krijgen bij Rabelink Logistics ook alle kansen om zich verder te ontwikkelen en mee te bouwen aan de groei van het bedrijf. Niet alleen als chauffeur of in het magazijn, maar eveneens op kantoor; afdelingen als HR, Sales of IT. We zijn continu op zoek naar enthousiaste, ambitieuze mensen met doorzettingsvermogen, die zelf verantwoordelijkheid nemen, proactief zijn en lef tonen. Dat is de basis van ons bestaan.’

Auteur: Gerben van den Broek

Lees ook voorgaand interview 'Jonge professionals hebben de toekomst bij Rabelink Logistics' met HR-manager Raoul Schepers.

Meer informatie over RABELINK LOGISTICS:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!