Regiomarketing. Ook voor individuele ondernemers?

  • Regionale ontwikkeling

Maakt u als individuele ondernemer voldoende gebruik van de kracht van de regio waar u bent gevestigd? Of valt daar meer uit te halen als u beter zou weten wat de regio als geheel te bieden heeft? Frans Moraal, directeur van RegioinBedrijf, vindt van wel.

Regiomarketing. Ook voor individuele ondernemers?

RegioinBedrijf verzorgt regionale promotieprogramma’s voor de business-to-business. 5 maart a.s. verschijnt de nieuwste editie voor Noordoost-Brabant.

AgriFood Capital als branding

Frans Moraal: “Regiobranding is noodzakelijk voor een gezonde en vooruitstrevende economie. Door  Noordoost-Brabant als merk neer te zetten wordt de regio op de kaart gezet. Zowel naar binnen als naar buiten toe is dat belangrijk. Als het gaat om externe promotie, ben je pas een volwaardige gesprekspartner als je gezamenlijk optrekt. Bij het verkrijgen van Europese subsidies bijvoorbeeld heb je als individuele gemeente, bedrijf of onderwijsinstelling weinig kans van slagen. Dat heb je wel wanneer je je samen sterk maakt. In een veranderende wereld, komt het aan op samenwerking.

Regiobranding is de kapstok die samenwerking stimuleert en aanzet tot innovatie. Zo ontstaan verbindingen die anders niet of moeilijker tot stand zouden zijn gekomen. AgriFood Capital is het merk waarmee de regio Noordoost-Brabant zich profileert, zowel regionaal, nationaal als internationaal. In Noordoost-Brabant verbindt AgriFood Capital ondernemers, onderwijs en overheid. RegioinBedrijf draagt daar haar steentje aan bij. Het regionale promotieprogramma is een middel om die nieuwe verbindingen, en daarmee innovatie, te stimuleren. “

Breedtebeeld regio Noordoost-Brabant

Een breedtebeeld van de regio is vaak moeilijk te vormen. De regiogids Noordoost-Brabant, die elke twee jaar verschijnt, geeft een breedtebeeld en dient als marketinginstrument voor de regio.

Frans Moraal: “De inhoud van de gids biedt achtergrond en verdieping. De gids biedt informatie die men niet direct op internet kan vinden. Persoonlijk ben ik steeds weer verrast door de veelzijdigheid van de regio. Ik verheug me erop deze informatie te delen middels de sterk thematische uitgave die in samenwerking met AgriFood Capital tot stand is gekomen.

De gids schetst een overzicht van AgriFood Capital, en daaraan gerelateerde sectoren: life science, logistiek, recreatie & toerisme, de bouw en technologie & ICT. Vervolgens wordt ingezoomd op de individuele ondernemer. Alle verbanden worden zichtbaar. “

Online platform

De gids wordt gecombineerd met een online platform, RegioinBedrijf.nl, waar men doorlopend actuele en relevante informatie per branche kan vinden. Online worden unieke artikelen van de deelnemers van RegioinBedrijf gedeeld, zoals persoonlijke interviews, projecten en tips. De portal helpt ondernemers, overheid en onderwijs met het maken van keuzes en het zien van nieuwe kansen. En vooral een stuk gezamenlijke profilering.

“Wij vinden het met ons marketingteam een mooie uitdaging om de regio daarbij te ondersteunen. De grote spelers, maar zeker ook stichtingen en minder kapitaalkrachtige bedrijven, kunnen op het gebied van marketing (zowel offline als online) meeliften op elkaars en onze kennis en hoeven op deze manier niet het wiel uit te vinden. RegioinBedrijf adviseert haar deelnemers bij hun online communicatie richting de regio en helpt bij het tot stand komen van artikelen.

Ik hoop dat de ontvangers van de gids open staan om zich te laten verrassen en te ontdekken wat de gezamenlijke promotie van Noordoost-Brabant voor hen persoonlijk kan betekenen. Als je samen verder durft te kijken dan de dagelijkse activiteiten, biedt dat kansen.”

Auteur: Hennie van de Kar

Meer informatie over REGIOINBEDRIJF:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!