home » interviews » Bouw »

Van autoherstel naar complete renovatie

  • Bouw

Hans Timmermans is een 51-jarige gedreven ondernemer, die al 14 jaar actief is op de markt van alternatieve herstellingen. Op RegioinBedrijf vertelt de directeur van ASK Renovatie zijn verhaal.

Van autoherstel naar complete renovatie

Als ik mezelf zou moeten beschrijven als ondernemer zou ik denken aan eigenzinnig, gedreven, een pionier en aversie voor geschreven wetten. Gedreven word ik van én voor mijn medewerkers. Samen met hen een mooi bedrijf voor de toekomst neerzetten geeft een goede drive, zij zullen gemiddeld nog 25 jaar langer werken dan ik.

Van autoherstel naar renovatie

In 2001 ben ik begonnen met het toepassen van alternatieve reparatiemethoden bij het herstellen van kleine schades aan auto’s. Veelvoorkomende herstelwerkzaamheden zoals bumperschade, was onze corebusiness. Tot 2014 voerden wij ons bedrijf dan ook als CarSpot, een lakschadeherstelbedrijf met een groot marktaandeel in zowel Nederland als België.

Destijds - tijdens het herstellen van een autoschade – had diezelfde klant een schade aan een raamkozijn. Zonder enig aarzelen en met het volste vertrouwen hebben we de schade perfect kunnen herstellen. Van het herstellen van een klein krasje bij de ene klant, ontpopte we tot een bedrijf welke een hele inbraakschade bij een andere klant kon herstellen.

Er bleek een enorme behoefte te zijn aan het repareren en renoveren van bijvoorbeeld bestaande ramen, deuren, kozijnen, rolluiken (garage)poorten en veranda’s. Er diende een identiteitsverandering plaats te vinden omdat de naam CarSpot niet meer aan sloot bij de activiteiten die voor relaties, prospecten en derden werden verricht/verwacht.

In 2013 is er dan ook voor gekozen om betreffende wijziging door te voeren welke beter aansluit bij de huidige bedrijfsvoering en werkzaamheden. ASK Renovatie - de afkorting staat voor Aluminium, Staal en Kunststof – is momenteel een snel groeiend MKB bedrijf met 15 medewerkers welke zich dagelijks inzetten om onze missie waar te maken: Het ontzorgen van klanten met betrekking tot het repareren en renoveren van Aluminium, Staal en Kunststof oppervlakken.

Out of the box

Het antwoord op de vraag wat mijn grootst zakelijke succes is, is toepassen van automotive-technieken in de bouw. Twee verschillende werelden met elkaar verbinden middels techniek.

Eén van mijn inspiratiebronnen is onder andere Hennie Van der Most, ondernemer in hart en nieren. Hij pakt de zaken anders aan dan de gemiddelde aanpak, hij is het voorbeeld van ‘out of the box- denken’ én doen. Ik wil mijzelf graag profileren als ondernemer die een eigen plan maakt en zich niet laat leiden door wat verwacht wordt te doen door de omgeving.

Doelstellingen

De grootste uitdaging die momenteel op ons ligt te wachten, is het huidig B2B- concept vertalen naar een concept voor de B2C- markt, met zowel een vestiging in Nederland als in België. De eerste ontwikkelingen hierin hebben zich reeds voorgedaan.

Wat ik nog graag wil bereiken in mijn carrière, is het huidige team van medewerkers laten groeien waardoor zij bij mijn pensioen nog steeds werken bij ASK Renovatie, een bedrijf dat marktleider is in haar activiteiten in de Benelux, met potentie voor de rest van de EU.

Maak je eigen plan

Tot slot is de boodschap die ik graag aan mijn collega-ondernemers wil meegeven, maak een eigen plan met een eigen doel, blijf dit nastreven en hieraan invulling geven ondanks strubbelingen en tegenslagen. Voor mogelijkheden voor groei kijk ook naar andere branches of daar vraag of potentie ligt om de corebusiness uit te dragen. We denken nog steeds teveel in hokjes. Stop tijd en energie in de toekomst, de medewerkers!

Meer informatie over ASK RENOVATIE:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!