home » interviews » Bouw »

Van den Reek Technische Installatie Groep neemt de tijd voor klanten en relaties

  • Bouw

Koeltechnisch installateur Van den Reek Technische Installatie Groep kijkt terug op een jaar vol mooie projecten. RegioinBedrijf ging samen met directeur Serge van Empel op zoek naar de sleutel tot succes.

Van den Reek Technische Installatie Groep neemt de tijd voor klanten en relaties

Koeltechnisch installateur

Van den Reek Technische Installatie Groep, dat gevestigd is in Nuenen, geldt als expert op het gebied van koeltechniek. De technisch installateur werkt veel voor de b2b en staat in die markt bekend als een waardevolle partner. Zo verzorgt Van den Reek het gehele traject van ontwerp van uw installatie tot de uitvoering, de nazorg en het onderhoud.

Maatwerk

Daarnaast ontzorgt Van den Reek Technische Installatie Groep haar klanten met maatwerkoplossingen voor airconditioning, klimaattechniek en installatietechniek. Landelijk, maar momenteel sterk vertegenwoordigd in airconditioninginstallatie in Brabant (regio Eindhoven, Geldrop en Helmond). Wat hierbij opvalt, is de hoeveelheid tijd die het bedrijf voor haar klanten uittrekt.

Twee specialisaties, één gemeenschappelijke deler

Van den Reek Technische Installatie Groep wordt gerund door twee directeuren: Serge van Empel en Marius Seijkens. Een prima mix, want hoewel ze de passie voor en kennis van koeltechniek delen, hebben ze beiden ook hun eigen specialisatie. Seijkens houdt zich meer bezig met technische zaken en Van Empel is de marketing- en managementman.

Klantrelaties opbouwen

Voor Van den Reek is het vanzelfsprekend om tijd te nemen voor haar klanten. Van Empel gelooft dat dit uiteindelijk wordt uitbetaald in loyaliteit. “Klanten voelen die waardering”, is zijn mening.  “Daarom stoppen we veel tijd in de service case en doen we wat we beloven. Zo komen we via de onderkant bij klanten binnen en komt de rest vanzelf.”

Van den Reek staat altijd klaar voor haar klanten

Met ‘vanzelf’ doelt de directeur op terugkerende klanten. “Als je tijd hebt voor relaties zorgt dat voor continuïteit.” En hij kan het weten. Als zijn klanten een vraag, probleem of uitdaging hebben, bellen ze als eerste naar Van den Reek. Iedere dag wordt er wel naar zijn bedrijf gebeld doordat men weet dat Van den Reek altijd voor hen klaar staat en eventuele problemen snel en adequaat oplost.

Multinationals tot MKB

De klanten variëren van grote beursgenoteerde spelers tot aan het MKB. Van den Reek Technische Installatie Groep werkt altijd vanuit gunning en niet via aanbesteding. Als technisch installateur verzorgt het bedrijf alles voor een aangenaam binnenklimaat. “Koeltechniek, airconditioning, ventilatie, luchtbehandeling, verwarming”, somt de directeur op.

Consolideren en investeren

Van Empel heeft de toekomst helder voor ogen: “Je moet nu consolideren wat je hebt. Terug naar de basis, zaken draaiende houden.” Investeren in klantrelaties vormt hierin een wezenlijk onderdeel. “In deze tijden houden klanten de contracten nog eens extra onder de loep”, begrijpt ook Van Empel.

Eigen mensen opleiden

De directeur ziet ook een andere trend. “Op termijn ontstaat er een tekort aan kennis en arbeidskrachten. Daarom willen wij eigen mensen houden en zelf opleiden. Hier leren mts’ers het vak. Wij geloven niet in afslanken van de organisatie.”

Meer informatie over REEK TECHNISCHE INSTALLATIE GROEP, VAN DEN:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!