ECHT Achterhoek: beeldmerk en slogan voor de regio

  • Regionale ontwikkeling
  • Bron: Regio Achterhoek

Bedrijfsleven, instellingen en gemeente die samen één beeldmerk en slogan gaan gebruiken om de Achterhoek te laten zien en te promoten, daar maakt de Regio Achterhoek zich al enige tijd hard voor. Daarin is gisteren een flinke stap voorwaarts gezet. Vertegenwoordigers van genoemde groepen kozen uit vier presentaties van een beeldmerk gekoppeld aan een marketingcampagne voor wonen & werken een winnend ontwerp: ECHT Achterhoek van Frappant uit Aalten.

ECHT Achterhoek: beeldmerk en slogan voor de regio

De ca 80 genodigden, samengekomen bij NEDAP in Groenlo, mochten vier presentaties van elk een halfuur bijwonen. Een jury van acht personen koos het winnende ontwerp door de campagnes te beoordelen op herkenbaarheid, toepasbaarheid door derden en de mate van ‘exposure’ bij doelgroepen: jongeren uit de Achterhoek die elders studeren, toeristen, bedrijven die zich mogelijk in de Achterhoek willen vestigen en de Achterhoekers zelf. De andere drie bureaus (Profilers, Abel en TVA!) uit Doetinchem presenteerden stuk voor stuk kwalitatief zeer goede ideeën voor het promoten van de Achterhoek. De relatieve eenvoud van het winnende ontwerp paste volgens de aanwezigen echter het best bij de nuchterheid van de Achterhoekers. Zij waren dan ook redelijk eensluidend in hun keuze voor ‘ECHT Achterhoek’. Alleen de kleur viel niet meteen bij iedereen in de smaak.
 
Het beeldmerk is multi-toepasbaar en is niet alleen gericht op de wereld buiten de Achterhoek maar ook bedoeld om de bedrijven, instellingen en bewoners zelf meer bewust te maken van de kwaliteiten van de Achterhoek: natuurlijk, dynamisch en eigenzinnig. En met natuurlijk worden dan behalve de mooie Achterhoekse natuur ook het naoberschap, de saamhorigheid en loyaliteit van de inwoners bedoeld. ‘Pas als wijzelf de geweldige kwaliteiten van onze regio meer en duidelijker in beeld hebben, kunnen we die met trots naar buiten brengen’ was niet alleen bij Frappant het kernidee. Volgend jaar worden beeldmerk en campagne geïntroduceerd en ten uitvoer gebracht.

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!