KvK scoort hoog in imago-onderzoek

  • Zakelijke dienstverlening
  • Bron: KVK

De Kamer van Koophandel is tweede geworden in de Corporate Image Barometer (CIB). Dit onderzoek meet het imago van organisaties.

KvK scoort hoog in imago-onderzoek

Dit onderzoek meet het imago van organisaties. Van alle respondenten heeft 71 procent een goede tot uitstekende indruk van de Kamer van Koophandel. De Rabobank (76 procent) staat op de eerste plaats en Microsoft (70 procent) is derde geworden.

Frans Lavooij, voorzitter Kamer van Koophandel Nederland, is heel blij met dit mooie resultaat: “We zetten ons hard in voor de kwaliteit van onze Kamer van Koophandel en het is geweldig om te zien dat dat wordt gewaardeerd. We verkeren met deze uitkomst in goed gezelschap en daar zijn we hartstikke trots op.”

Goede score op imagoaspecten
Vooral de kwaliteit van de producten en diensten en de marktgerichtheid van de Kamer van Koophandel scoren hoog. Ondernemers hebben hoge verwachtingen van de toekomst van de Kamer van Koophandel. Ook vinden zij dat maatschappelijk verantwoord ondernemen goed bij de Kamer van Koophandel past. Opvallend is dat de Kamer van Koophandel op deze thema´s beduidend hoger scoort dan andere publieke organisaties.

Belangrijkste business-to-business onderzoek
Het CIB wordt al jaren gezien als het belangrijkste business-to-business imago onderzoek. Dit onderzoek vraagt 600 ondernemers naar de bekendheid en het imago van meer dan 150 bedrijven. Het onderzoek is uitgevoerd door Intomart GfK in opdracht van Telegraaf Media Nederland, Reed Business Information en Elsevier. De uitkomsten sluiten aan bij eigen reputatieonderzoeken. Daaruit blijkt dat de Kamer van Koophandel wordt gezien als een  betrouwbare en klantvriendelijke organisatie.

Everts & Weijman Everts & Weijman

Beleef Groen, Geniet Groen