VVV meest klantgerichte toeristische merk van Nederland

  • Toerisme & Recreatie
  • Bron: Recron

VVV: beleefd, sociaal, oprecht en het vertrouwen waard

VVV meest klantgerichte toeristische merk van Nederland

Uit het jaarlijkse merkenonderzoek van BrandAsset Consult onder ruim 1000 Nederlandse merken blijkt dat de VVV zich het meest klantgerichte toeristische merk van Nederland mag noemen. Als het gaat om klantgerichtheid laat de VVV andere grote en bekende toeristische merken als ANWB achter zich. In de algemene merkenlijst bekleedt de VVV een respectabele 77e plaats vóór toonaangevende merken als de Rabobank en KLM.

Volgens BrandAsset Consult staat de VVV bekend als beleefd, sociaal, oprecht en het vertrouwen waard. Dit maakt dat de VVV wordt gezien als zowel uniek als relevant: het merk heeft ook betekenis voor de gemiddelde Nederlander. De sterke merkpositie van de VVV is bijzonder, zeker gezien het feit dat dienstverleners over het algemeen tot de zwakkere merken in het merkenlandschap behoren. Dienstverlenende organisaties hebben veelal moeite om een band met de consument te creëren en een unieke positie te claimen. De VVV lukt dit duidelijk wel, aldus de onderzoekers.

Stimulans
“Een prestatie waar we met z’n allen ongelooflijk trots op mogen zijn”, aldus Kees van Wijk, algemeen directeur VVV Nederland, de koepelorganisatie voor de VVV. “Je ziet dat onze inspanningen duidelijk effect sorteren. Dit is een extra stimulans voor ons om de komende jaren fors te blijven investeren in het optimaliseren van onze dienstverlening. Dat doe we door het creëren van nieuwe opleidingen en cursussen voor VVV medewerkers. Maar ook door nieuwe technologische toepassingen te ontwikkelen, zoals de onlangs in gebruikgenomen Nationale Database voor Toerisme, Recreatie en Cultuur”.

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!