3 tips om je e-commerce bedrijf snel te laten groeien

  • Zakelijke dienstverlening

In 2019 beleefde de e-commerce sector een recordomzet van bijna 26 miljard euro. Niet alleen constateerde de sector hiermee dat dit een welvarend jaar was, ook was dit de hoogste omzet ooit in de e-commerce gemaakt.

3 tips om je e-commerce bedrijf snel te laten groeien

Dat de e-commerce momenteel een succesvolle sector is, kun je dus wel stellen. Als je je zelf in de sector van de e-commerce bevindt; hoe zorg je er dan voor dat je je bedrijf snel laat groeien?

Wanneer je je in de wereld van de e-commerce bevindt, zijn er, mits je er succesvol mee wenst te worden, een aantal punten die van groot belang zijn. Wij zetten ze voor je op een rijtje, zodat je niet alleen weet welke stappen je kunt ondernemen, maar ook met welke zaken je jezelf de nodige tijd bespaart.

Maak het jezelf gemakkelijk

Hoe voor de hand liggend het ook is: een overzichtelijke website vormt het fundament van je bedrijf. Beschik je niet over een site die de bezoeker biedt wat deze nodig heeft, dan zal de (potentiële) klant afhaken. Ben je wel een marketing-, maar geen techniek-expert? Grote kans dat je geen idee hebt waar je moet beginnen. In dat geval verleent Zyro een dienst die je verder kan helpen. Niet alleen is Zyro eenvoudig in gebruik; ook heb je er geen codeer- of ontwerpvaardigheden voor nodig.

Bepaal je niche

Nog voordat het fundament van je bedrijf, je website, gelanceerd wordt, is het noodzaak om je niche te bepalen. Het is leuk dat je een product hebt om te verkopen, maar waarom is juist dit product nu zo speciaal en voor wie? Voer deze standaard analyse voor jezelf uit, zodat niet alleen voor jezelf duidelijk is waar je voor staat, maar ook voor je potentiële klanten weten waar ze aan toe zijn. Vergeet hierbij ook niet na te gaan of je veel of weinig concurrenten hebt, hoe je hier het beste op in kunt spelen en hoe jij jou en je product hiervan kunt onderscheiden, bijvoorbeeld door een zekere vorm van uniciteit.

Vertel een verhaal

Minder voor de hand liggend, maar minstens zo belangrijk: zorg dat je een verhaal hebt én deelt. Het hebben van een sterk verhaal is een van de belangrijkste marketingstrategieën die je op een bedrijf toe kunt passen en dus ook voor jouw bedrijf van belang. Daarnaast kun je met een goed verhaal je webshop en duidelijk naar je doelgroep communiceren - en geef je je bedrijf een persoonlijke touch; nóg een praktische marketingstrategie, want ook dit kan erg nuttig zijn binnen de verkoop van je product(en).

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!