Customer Track: brengt MedTech en Digital Health ondernemers dichter bij eerste klant

  • Onderwijs & Training

Het vinden van een eerste klant is de grootste uitdaging waar veel medische startups voor staan. Met het nieuwe programma Customer Track biedt Oost NL een gestructureerd klantvalidatie-traject voor medische startups om ze op weg te helpen.

Customer Track: brengt MedTech en Digital Health ondernemers dichter bij eerste klant

Doel van het traject is om zo een betere aansluiting tussen product, markt en uiteindelijk de patiënt te vinden. Uit onderzoek blijkt dat 46% van de gestopte vroege fase bedrijven aangeeft dat hun innovatieve product nooit de eindklant heeft bereikt omdat er geen marktbehoefte bleek te zijn. Wat zou er gebeuren als je deze klant al vindt en gesproken hebt, nog vóórdat je een prototype hebt en je product gereed is voor gebruik?   

Customer Track

Customer Track is een programma met een focus op klantvalidatie. Door op een gestructureerde manier in gesprek te gaan met potentiële klanten, vindt een ondernemer een betere aansluiting met de markt en vergroot daarmee de kans op het slagen van een innovatie, ongeacht of er al een werkend prototype is of niet.

Netwerk

In een negen-weeks parttime programma reiken we teams de juiste tools en ondersteuning aan in dit validatieproces, door middel van trainingen, workshops en coaching. Daarnaast koppelen we ondernemers direct aan het juiste netwerk van zorginstellingen om zo waardevolle feedback van experts te ontvangen. Aan het einde van het programma heeft een ondernemer waardevolle (klant) inzichten voor de roadmap van zijn/haar bedrijf.

Voor wie?

Customer Track is voor ondernemers (in spe), studenten, onderzoekers en innovatieve teams van zorginstellingen van minimaal 2 personen, met een concreet, innovatief en schaalbaar MedTech/ Digital Health idee, werkzaam in de provincie Gelderland, die zich afvragen:

  • Wie is precies mijn klant in het complexe zorglandschap?
  • Hoe kom ik erachter of mijn toekomstige klant mijn product wil aanschaffen?
  • Wat zou de belangrijkste reden zijn om mijn product aan te schaffen?
  • Welke eigenschappen van mijn product worden het meest gewaardeerd?
  • Wat wordt mijn verdienmodel?

Aanmelden voor Costumer Track van Oost NL kan tot 12 februari. 

Meer informatie over Oost NL:

Bekijk het complete instantieprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!