De cloud heeft de toekomst

  • Zakelijke dienstverlening

Bijna iedereen heeft de term ‘de cloud’ wel eens gehoord. Of misschien ook niet, maar dan nog is de kans wel heel groot dat je er zakelijk of privé al volop mee te maken hebt gehad. Wat het betekent is dat je niet langer alles op je eigen apparaten bewaart, maar het op een veilige plek online opslaat.

De cloud heeft de toekomst

De kans is groot dat je smartphone hier bijvoorbeeld mee werkt. Niet alle foto’s staan fysiek in hoge kwaliteit op je telefoon, dat zou veel te veel ruimte kosten, maar ze staan veilig online, klaar om op ieder moment door jou gedownload en geopend te worden. Dat gaat vaak zo razendsnel dat je het niet eens merkt.

De cloud op kantoor

Ook in bedrijven wordt er volop gebruik gemaakt van de cloud. Veelal is het zo dat je bestanden niet of nauwelijks meer op je laptop op zal slaan, maar online. Zo kun je er overal en altijd bij, ook via je telefoon of via de laptop van iemand anders, waar je ook bent. Ook is het gemakkelijk om op deze manier snel bestanden te delen met collega’s. Maak een gedeelde map aan en plaats hierin de bestanden die je uit wilt wisselen. Handig, als je bijvoorbeeld samen aan een project werkt.

De cloud is kortom niet meer weg te denken uit ons dagelijkse en zakelijke leven. Meer en meer stappen we af van opslaan op onze eigen apparaten, maar kiezen we voor onlineoplossingen. Ook op het gebied van telefonie, waar bellen via internet steeds bekender wordt. Bellen via de cloud, hoe doe je dat eigenlijk?

Telefonie via de cloud

Wat is cloud telefonie? Eigenlijk is het een ander woord voor bellen via internet of VoIP, wat staat voor Voice over IP. Alhoewel het nog lang niet in ieder bedrijf is ingeburgerd, zijn er wel steeds meer die de voordelen ervan gaan ontdekken. Zeker nu lang niet iedere medewerker iedere dag op kantoor te vinden is.

Bellen via de cloud geeft een bedrijf namelijk erg veel vrijheid en flexibiliteit. Alle inkomende gesprekken kunnen worden doorgeschakeld naar een mobiele telefoon, waar ter wereld deze zich ook bevindt, of naar een speciaal toestel dat via internet werkt. Medewerkers kunnen dit toestel meenemen naar huis, of naar waar hun werkplek zich ook bevindt, en daar gewoon de gesprekken aannemen die via de ‘vaste lijn’ binnenkomen. Dat biedt volop mogelijkheden, en zorgt er bovendien voor dat er veel minder telefoonnummers zijn waarop een bedrijf bereikbaar is. Mobiele nummers hoeven zelfs niet meer te worden gedeeld, nu het reguliere nummer gewoon kan worden doorgezet. Ook handig als een medewerker uit dienst gaat of op vakantie is; dan kan de koppeling gewoon naar een ander nummer worden doorgezet.

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!