E-mailmarketing sterft uit - of toch niet?

  • Technologie

E-mailmarketing wordt vaak genoemd als het meest effectieve kanaal om leads te genereren. Maar hoe vaak gebruik je e-mail om te communiceren met je doelgroep, de relatie warm te houden en hen iets te verkopen? En levert dat de gewenste resultaten op?

E-mailmarketing sterft uit - of toch niet?

SuperOffice, één van Europa’s succesvolste Customer Relationship Management (CRM) leveranciers, was hier benieuwd naar en voerde daarom onlangs een onderzoek uit naar het gebruik van e-mailmarketing onder B2B-bedrijven.

Onderzoeksmethode

Gedurende een testperiode van 90 dagen verzamelden SuperOffice gegevens over ongeveer 4.500 marketingcampagnes. Dit deden zij door, speciaal voor het onderzoek, een nieuw e-mailadres aan te maken en zich daarmee in te schrijven voor talloze nieuwsbrieven van zowel kleine, middelgrote als grote B2B-organisaties.

Verrassende uitkomst

Vóór het onderzoek ging SuperOffice uit van de veronderstelling dat e-mail een belangrijk marketingkanaal is voor B2B-bedrijven, en dat alle bedrijven tijdens de testperiode minstens één e-mail zouden versturen. De uitkomsten van het onderzoek lieten echter een heel ander beeld zien. Bijna twee derde van de onderzochte bedrijven gebruikte helemaal geen e-mailmarketing en slechts een handjevol bedrijven die dat wel deden volgde standaard best practices bij hun e-mailmarketing-communicatie. Jennifer Lim Lund, hoofd marketing bij SuperOffice AS: “We waren ervan overtuigd dat e-mailmarketing nog springlevend is. De uitkomsten bleken echter verrassend! Dit onderzoek is verplichte kost voor alle marketingdeskundigen.’’

Volledig onderzoek

Benieuwd naar de volledige bevindingen van het onderzoek? Of wilt u graag weten welke zeven best practices SuperOffice u adviseert op basis van de best presterende B2B-bedrijven? Klik dan hier.

Meer informatie over SUPEROFFICE BENELUX B.V.:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

The Santa's Club WELCOME TO SANTA'S CLUB

Met je collega’s, vrienden of zakenrelaties je eigen kerstpakket shoppen?