Een tweede leven voor dode voorraad dankzij Stocklife

  • Logistiek & Vervoer

Dode of stilstaande voorraden worden een steeds groter probleem voor de logistieke sector en verladers. Het neemt ruimte in en drukt op de rendementen. Tot nu toe was er nog geen eenvoudige oplossing om deze goederen voor de juiste marktprijs te verkopen. Maar vanaf eind april is er Stocklife.

Een tweede leven voor dode voorraad dankzij Stocklife

Zonder gedoe van dode voorraad af. Dat is het idee van het online B2B handelsplatform Stocklife (voor kleine & grote voorraden). Uniek aan het platform is dat het vraag en aanbod geheel anoniem bij elkaar brengt. De biedingen zijn anoniem waardoor de afnemer direct een reëel bod doet, onafhankelijk van de concurrentie. De gedachte is dat hiermee een betere prijs wordt geboden. Naast anoniem vraag en aanbod bij elkaar brengen regelt Stocklife ook het transport. Daarmee is de drempel om dode voorraad om te zetten in rendement nog lager geworden.

Initiatief

Johan Senders, één van de initiatiefnemers van het platform: “Als transporteur zie ik zelf ook de retourvrachten en de afhandeling daarvan. Deze spullen blijven vaak liggen en nemen ruimte in beslag. Ruimte kost geld en dan heb ik het nog niet eens over de productkosten. Hier liggen voor bedrijven enorme kansen als ze de producten kunnen verkopen tegen een eerlijke prijs. Stocklife maakt dit eenvoudig, waardoor verspilling kan worden omgezet in omzet”.

Lancering

Momenteel wordt er hard gewerkt aan het platform. Ontwikkelaars werken dagelijks samen met logistiek dienstverleners, verladers en kopers aan het platform. Op korte termijn komt er ook een APP versie aan. De verwachting is dat het platform op 29 april live gaat. De sector is dan een mogelijkheid rijker om eenvoudig dode voorraad weer nieuw leven in te blazen.

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!