Employer Branding: wees trots en zichtbaar als werkgever

  • Arbeidsmarkt

Bouw- en vastgoed sectoren laten qua 'employer branding' vaak veel liggen. In de meeste gevallen is dat onnodig, vindt Meinselect, specialist in personeelsbemiddeling in bouw en techniek. Opdrachtgevers hebben immers genoeg in huis om trots op te kunnen zijn.

 Employer Branding: wees trots en zichtbaar als werkgever

Als recruitmentbureau in de bouw- en vastgoed sector maakt Meinslect het regelmatig mee. Bij een bezoek vertellen opdrachtgevers over indrukwekkende projecten, bijzonder toepassingen, complexe oplossingen an andere noemenswaardige actualiteiten. Wordt er daarna een blik op de site geworpen dan staat er echter niets van bovenstaande vermeld. Een gemiste kans.

Bouwprofessional: laat uzelf zien

Liever zou Meinselect zien dat bouw- en vastgoedbedrijven zichzelf laten zien en trots uitstralen als werkgevers. De ideale kandidaat is namelijk erg kritisch. Wanneer deze potentiële nieuwe werknemer kijkt of een werkgever passend is, dan is dat in feite een zoektocht naar uitdaging, innovatie, voldoening, inhoud en/of niveau. En valt de blik van de werkzoekende in een dergelijk geval op achterhaalde projecten? Is het niet duidelijk dat al uw projecten in BIM worden uitgewerkt? Dan heeft de kandidaat een onnodig verkeerd beeld. Immers, een website hoeft niet representatief te zijn voor de kwaliteit die een werkgever nu te bieden heeft. 

Employing branding

Er zijn veel manieren waarop werkgevers zich kunnen onderscheiden in hun profilering / branding naar de kandidaat toe. Wat voor bedrijfscultuur heeft u? Wat is uw portfolio? Op welke manier werkt u? Het is heel belangrijk dat deze informatie meteen duidelijk is op de website of op social media. Anders verliest een kandidaat de belangstelling. Ook als u juist ‘traditioneel’ bent en niets met BIM doet. Het gaat erom dat u herkenbaar bent voor de juiste match.

Wees trots op wie u bent

Hoog tijd dus dat de bouw- en vastgoed sector ‘employer branding’ oppakt, oftewel een stuk reclame over wat u als werkgever te bieden heeft. Dat hoeft niet moeilijk te zijn. Immers, alle kwaliteiten heeft u in principe al in huis. U hoeft het alleen maar te laten zien. De perfecte, 35 jarige kandidaat met 5 jaar BIM- ervaring staat niet op de stoep als onduidelijk is dat u als bedrijf innovatief bezig bent! Dat kunt u niet verwachten. Straal dus op uw website en op social media uit dat u trots bent op uw bedrijf en op uw projecten! En bovenal: wees zichtbaar voor de ideale kandidaat.

Meer informatie over MEINSELECT:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

RegioinBedrijf Connect RegioinBedrijf Connect november 2018

Graag nodigen wij u uit om aan te sluiten bij de zevende editie van RegioinBedrijf Connect op 13 november bij Fort Lent in Nijmegen.