Happy Idiots biedt dealeroplossing voor lokale bedrijven

  • Innovatie & MVO

Regionale winkels en dealers spelen een cruciale rol in de verkoop- en omzetcijfers van grote merken. Omgekeerd geldt dat natuurlijk ook. Deze regionale winkels en dealers hebben namelijk de bekendheid van het merk nodig om publiek naar hun zaak te trekken.

Happy Idiots biedt dealeroplossing voor lokale bedrijven

Er is dus altijd een wederzijds samenwerkingsvoordeel. Een goed voorbeeld hiervan zijn franchisers, maar ook winkeliers die opereren onder hun eigen naam moeten kunnen profiteren van de bekendheid van de merken die zij voeren. Online marketingbureau Happy Idiots komt met een oplossing.

De lokale dealer centraal

Veel bedrijven die werken met een dealernetwerk steken hun marketingstrategie landelijk in. Goed voor de merkbekendheid van het overkoepelende bedrijf, maar het is moeilijk te bepalen hoe de verschillende dealers van deze inzet meeprofiteren. Hoog tijd om de dealers te betrekken in de marketingstrategie en -campagnes, om zo meerwaarde te creëren voor zowel het merk als voor de lokale onderneming. Dealers krijgen hierbij een centrale rol in de advertentie-uitingen.

Een oplossing voor groei in de online zichtbaarheid van dealers

Het succes van de oplossing zit in de online zichtbaarheid van regionale dealers. Zichtbaarheid in zoekmachines als Google, maar bijvoorbeeld ook in video’s op YouTube, Facebook en Instagram. Daarbij speelt een persoonlijke boodschap overbrengen een grote rol. Die persoonlijkheid die je kent van de winkelier om de hoek.

Met regionaal ingestoken advertenties krijgt de doelgroep juist die boodschap te zien die het meest relevant is voor hen. De merknaam van het bedrijf wordt dan gecombineerd met de naam van de lokale ondernemer. Een voorbeeld. Iemand toont interesse in een merk en bevindt zich binnen een straal van 5 kilometer van een dealer. Dan wordt de advertentie automatisch aangepast op basis van de locatie van die dealer. De persoon krijgt dan een advertentie te zien waarin de naam van die specifieke dealer terugkomt. Dankzij creatief bureau Happy Cactus worden er wervende advertenties gemaakt, die eenvoudig per dealer aangepast kunnen worden voor een schaalbare oplossing.

Offline winkelbezoek stimuleren

Advertenties moeten voor dealers leiden tot daadwerkelijke winkelbezoeken. Daarom wordt iemand bij een klik op de advertentie doorgestuurd naar een dynamische webpagina. Die pagina is volledig ingericht op basis van contact- en bezoekgegevens van de dealers. Hierdoor wordt de doelgroep aangespoord tot een bezoek aan de fysieke dealerlocatie, waardoor winkelbezoeken worden gestimuleerd. De gebundelde kracht van merk en dealer zorgt daarmee pas écht voor een samenwerkingsvoordeel.

Het resultaat? Extra zichtbaarheid en meer relevante leads voor zowel het merk als de lokale winkelier.

Oplossing voor fietsendealers

Deze dealeroplossing heeft Happy Idiots succesvol toegepast voor een internationaal bedrijf in productie en distributie van fietsonderdelen. De landelijke strategie werd toegespitst op het zelfstandige opererende dealernetwerk. Fietsliefhebbers in bepaalde regio’s werden benaderd met gepersonaliseerde advertenties en werden daarmee doorverwezen naar de dichtstbijzijnde dealer voor het onderhoud aan hun fiets. Een persoonlijke aanpak, waarbij het online marketingbureau handig gebruikmaakt van de kracht van samenwerking.

Meer weten over een op lokale dealers gerichte campagnestrategie? Neem een kijkje op de website van Happy Idiots (onderdeel van Happy Horizon).

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!