Het effect van posters

  • Zakelijke dienstverlening

Ondanks de snelle groei van het internet wordt er vandaag de dag nog steeds veel gebruik gemaakt van traditionele media zoals posters en affiches. Maar hebben posters nog wel effect nu iedereen zo gefocust is op online marketing?

Het effect van posters

Het is goed om na te gaan dat er verschil zit tussen de ene en de andere poster. Zo zal een poster die draait om naamsbekendheid minder directe response krijgen dan een affiche waarop wordt aangeduid dat er een korting te halen valt.

Plaats bepaalt effect

Wat zorgt voor een effectief affiche? Het maakt verschil waar het affiche wordt neergehangen. Als je jouw affiche bij een stoplicht op een kruispunt plaatst, dan zullen mensen er minder snel aandacht aan schenken, dan wanneer het hangt bij een stoplicht op een plaats waar geen kruispunt is. Het zijn kleine details, die wel degelijk een groot verschil maken. Kijk dus goed naar de plaats waarop je jouw affiche plaatst. Besef je daarnaast dat herhaling in een boodschap heel belangrijk is. Wanneer jouw affiche op veel plaatsen te zien is, dan zullen mensen het zich eerder herinneren.

Vorm bepaalt effect

Jouw affiche moet ervoor zorgen dat mensen iets duidelijk wordt gemaakt. Wanneer je de verkeerde kleuren en vormen gebruikt, dan zul je echter niet de juiste mensen bereiken. Uit neuro-onderzoek blijkt dat hoe groter het formaat van de affiche, des te groter het effect op de mensen is. Een site als reclameland.be laat veel mogelijkheden zien. Een tip: Denk niet te klein, maar denk vooral in mogelijkheden! En vraag gerust hulp bij het maken van een juiste reclame. Er zijn mensen die ervoor hebben geleerd en die je graag helpen met het waarmaken van jouw dromen en met het overbrengen van jouw boodschap.

Everts & Weijman Everts & Weijman

Beleef Groen, Geniet Groen