Hoe bedrijven traditionele tools zoals flyers kunnen gebruiken om bekend te worden

  • Zakelijke dienstverlening

Tegenwoordig hebben kleine bedrijven er alle belang bij hun marketing niet te verwaarlozen. Zowel online als offline bekend zijn is noodzakelijk en het gebruik van sociale netwerken, websites en een blog bijvoorbeeld zijn onmisbaar.

Hoe bedrijven traditionele tools zoals flyers kunnen gebruiken om bekend te worden

Om deze digitale aanwezigheid het best aan te vullen, is het slim om online tools te combineren met traditionele middelen zoals visitekaartjes of flyers. Hiermee kan namelijk een groot aantal mensen bereikt worden die niet online zijn.

Kleine bedrijven hebben vaak niet hetzelfde vermogen als grote bedrijven als het gaat om marketing. Het is daarom aan organisaties aan te raden om zich eerst en vooral te richten op kosteneffectieve en efficiënte oplossingen. Natuurlijk is het belangrijk om een website te maken - of een online winkel. SEO en een actieve aanwezigheid op sociale netwerken zijn ook essentieel. Maar zodra de truc op het web gedaan is, zal het duidelijk worden dat internet zijn grenzen heeft. Hoe kan een bedrijf zich op de beste manier presenteren aan mensen op straat bijvoorbeeld? Zij hebben niet noodzakelijkerwijs hun tablet of computer bij de hand. Het is dan handig om over te schakelen naar de 'oude' marketingtechnieken, namelijk drukwerk zoals flyers drukken. Dit zijn uitingen die overal gedistribueerd kunnen worden. Ook andere gedrukte marketingmaterialen zoals visitekaartjes en brochures kunnen deel uitmaken van de marketingstrategie van kleine(re) bedrijven.

Marketingcampagne met flyers

Een van de essentiële tools voor een succesvolle offline marketingcampagne is een flyer. Dit is een van de meest gebruikte methoden voor bedrijven (groot en klein) om zichzelf te promoten. En dat is geen wonder, want het is een economische marketingtool, vooral voor een klein bedrijf. Flyers kunnen op verschillende plekken uitgedeeld worden, maar ook op een balie of toonbank worden neergelegd zodat geïntereseerden er één mee kunnen nemen. Ze zijn heel geschikt om bijvoorbeeld een evenement of feest, een opening of een kortingsactie aan te konding. Via een online drukker is het eenvoudig om een gepersonaliseerde flyer te ontwerpen en te laten drukken. Er kan zelf gekozen worden voor het soort papier, het ontwerp met tekst en beeld kan zelf samengesteld worden, het formaat en aantal flyers kan bepaald worden en dat allemaal voor een betaalbare prijs. Houd er rekening mee dat het beeld in dit geval de aandacht zal trekken, dus kies een aantrekkelijke foto uit en plaats daar een beknopte boodschap bij. Door een charmant ontwerp te maken, zullen bedrijven snel ontdekken waarom flyers nog altijd een succesvolle en betrouwbare methode zijn voor promotie.

Om een bedrijf bekend te maken in de wereld is het aan te raden alle middelen die een organisatie tot zijn beschikking heeft te gebruiken; van digitale tot traditionele marketingmaterialen. Gebruik ze verstandig en zowel online als offline zal de zichtbaarheid verbeteren en lukt het om contact te leggen met potentiële klanten zonder een advertentiebudget weg te gooien aan nutteloze middelen.

Meer informatie over REGIOINBEDRIJF:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!