Hoe kun je je als ‘klassiek’ bedrijf voorbereiden op een onzekere toekomst?

  • Onderwijs & Training

In de expertgroep Digitale Transformatie hebben vijftien professionals uit diverse sectoren een antwoord gezocht op de vragen: hoe kun je je als ‘klassiek’ bedrijf voorbereiden op een onzekere toekomst?

Hoe kun je je als ‘klassiek’ bedrijf voorbereiden op een onzekere toekomst?

Handvatten voor digitale transformatie

Machine-learning, big data, 3D-printing, IoT, robotisering; al deze ontwikkelingen beïnvloeden de wereld en de markten ons heen. Veel bedrijven bieden geen antwoord op de veranderende behoeften van klanten en verliezen het van nieuwe toetreders die dit wel doen.

In de expertgroep Digitale Transformatie hebben vijftien professionals uit diverse sectoren een antwoord gezocht op de vragen: hoe kun je je als ‘klassiek’ bedrijf voorbereiden op een onzekere toekomst? Hoe maak je keuzes in een nieuwe wereld van snelle winnaars en verliezers waar snelheid, complexiteit en impact van veranderingen alleen maar toenemen? Hoe organiseer je je eigen organisatie in de ‘ondertussenheid’?

Namens Fontys participeerde associate lector Boudewijn Raessens van Fontys Hogeschool Marketing en Management in deze expertgroep. Het resultaat is een whitepaper van deze expertgroep waarbij een ‘framework van de ondertussenheid’ wordt gepresenteerd. ‘Het is een soort routeplanner, hoe je om kunt gaan met alle ontwikkelingen. Het geeft een antwoord op de gestelde vragen. Het is ontwikkeld met het bedrijfsleven en binnenkort volgt er een presentatie voor onze studenten die hier mee aan de slag gaan’, aldus Boudewijn.

In 2016 hebben 560 experts verdeeld over 24 expertgroepen whitepapers opgeleverd waarin zij antwoorden geven op actuele uitdagingen en vraagstukken. Samen met alle andere whitepapers is de whitepaper over digitale transformatie gebundeld in het derde ShoppingTomorrow-boek, waarmee het onderzoeksprogramma Nederlandse bedrijven verder wil helpen door ze praktische handvatten aan te reiken.

Mocht je vragen en/ of interesse hebben in de whitepaper, mail dan met Boudewijn Raessens B.Raessens@fontys.nl.

Meer informatie over Fontys:

Bekijk het complete profiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!