Hoe kun je jouw bedrijfsfilm zo professioneel mogelijk laten maken?

  • Zakelijke dienstverlening

De lopende digitale revolutie leidt ertoe, dat steeds meer bedrijven zoeken naar mogelijkheden om processen te automatiseren. Lean werken is de trend van dit moment! Niet alleen binnen processen, maar bijvoorbeeld ook in de wijze waarop bedrijven zich presenteren aan de buitenwereld.

Waar voorheen een groot congres georganiseerd werd, kiest men tegenwoordig voor een serie video’s. Niet alleen makkelijker voor de organisator, maar ook voor de bezoeker! Daarbij worden er tegenwoordig diverse mogelijkheden geboden om ook middels zo’n serie video’s de interactie aan te gaan met het publiek.

Welke stappen zet jouw bedrijf om online op te vallen en mee te gaan in deze digitale revolutie? Heb je al eens overwogen om een bedrijfsfilm te laten ontwikkelen? Een bedrijfsfilm laten maken kan tegenwoordig bij diverse partijen. Pro Motion Film is een voorbeeld van zo’n partij.

Vertel het verhaal van je organisatie

Een bedrijfsfilm geeft je de kans om het verhaal van je bedrijf te vertellen aan potentiële klanten. Niels de Groot van Pro Motion Film zegt hierover: “Klanten zitten niet te wachten op een harde vorm van advertising. Zij willen weten wat jouw bedrijf uniek maakt, op welke manier jij je onderscheidt van anderen. Bijvoorbeeld door de persoonlijke service die je hen biedt. Een bedrijfsfilm helpt je die boodschap over te brengen.” Het kan best lastig zijn om te bepalen op welke wijze je deze boodschap tot een verhaal kunt vormen. Laat je hierbij helpen door een professional, met een ruime ervaring in de ontwikkeling van verschillende soorten bedrijfsvideo’s. Op de website Promotionfilm.nl lees je er meer over.

Van een passende locatie tot aan de teaser

Bedrijven die gespecialiseerd zijn in de ontwikkeling van zo’n bedrijfsfilm helpen je van A tot Z met de productie hiervan. Dit betekent dat begonnen wordt met het zoeken naar een geschikte locatie. Wil je de bedrijfsvideo binnen je bedrijfspand op laten nemen, of kies je voor een externe plek? Minstens zo belangrijk als de locatie waar de video wordt opgenomen, is het script. Welke boodschap wens je over te brengen op de kijkers van de video? Hoe spreek je specifiek de doelgroep van jouw organisatie aan? Bij een jongere doelgroep zal dit anders gaan, dan bij een doelgroep met voornamelijk zakelijke afnemers.

Ook handig: men helpt je direct bij de ontwikkeling van een teaser voor je video. Deze teaser kun je bijvoorbeeld op de sociale kanalen van je bedrijf delen.

Verschillende soorten bedrijfsvideo’s

De bedrijfsvideo’s kunnen in verschillende vormen worden opgenomen. Denk aan de klassieke bedrijfsvideo, waarin je toelicht welke producten of diensten je aan een geïnteresseerde kan bieden en op welke wijze je jezelf onderscheidt van de concurrentie. Er zijn echter meer mogelijkheden. Onderstaand vind je ze kort toegelicht:

  • Interviews; een interview geeft je bedrijf autoriteit. Het helpt je om een goede naam te krijgen in de branche waarbinnen je actief bent. Daarbij leren mensen de personen achter een bedrijf kennen.
  • Socials; deze video’s zijn vaak relatief kort, niet langer dan 30 tot 40 seconden. Ze zijn specifiek bedoeld om gedeeld te worden via de sociale kanalen van je organisatie.
  • Productvideo’s; in plaats van het opnemen van een video voor je bedrijf als geheel, kan ook een productvideo interessant zijn. Leg uit wat een specifiek product zo uniek maakt en welke meerwaarde het biedt voor geïnteresseerde klanten.
Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!