Je bedrijf ook internationaal vindbaar maken via Google

  • Zakelijke dienstverlening

Je wilt vanzelfsprekend niet alleen binnen Nederland goed gevonden worden. Ook internationale, potentiële klanten wil je aanspreken via je website! Er zijn verschillende toepassingen van internationale SEO die je hierbij kunnen helpen. Heb je bijvoorbeeld al een internationale domeinnaam aangekocht?

Je bedrijf ook internationaal vindbaar maken via Google

Denk aan een .be- of .de-domeinnaam, als je respectievelijk in België en Duitsland aan de slag wilt gaan. Je kunt er ook voor kiezen om je bestaande website internationaler te maken, door bijvoorbeeld vertalingen toe te voegen. In dit artikel lees je meer over de mogelijkheid om je bedrijf ook internationaal vindbaar te maken via Google.

Talloze kansen over de grens voor je bedrijf

Waar in Nederland hevig gestreden wordt om de hogere posities in de zoekmachine, geldt dat in andere landen in een veel mindere mate. Het betekent dat je als Nederlandse ondernemer talloze kansen aan kunt grijpen in landen als België en Duitsland. Voordeel van de kans die België biedt, is dat content nauwelijks hoeft te worden aangepast. Hier spreekt men immers ook Nederlands/Vlaams in een groot deel van het land! Mocht je ver buiten Nederland diensten aan willen bieden, dan is het belangrijk om verder te kijken dan je online vindbaarheid. Hoe zit het bijvoorbeeld met belastingen, export en import, enzovoorts.

Vertaal je website naar een internationale variant

Een eerste stap om je bedrijf ook internationaal vindbaar te maken via Google, is het vertalen van teksten. Schakel een partij als SmartRanking in, wanneer je de online vindbaarheid van je website wilt verbeteren. Een dergelijke partij beschikt over een groot netwerk van specialisten. Zo kunnen zij ook het vertalen van teksten voor hun rekening nemen. Een groot voordeel, omdat je hier zelf de tijd zeer waarschijnlijk niet voor hebt. Kijk voorafgaand aan het vertalen van content goed naar internationale zoekwoorden, die voor jou relevant kunnen zijn. Woorden letterlijk vertalen heeft vaak maar een beperkt effect.

Internationale SEO is meer dan vertaalde content

Houd er rekening mee, dat het toepassen van internationale SEO veel meer omvat dan het vertalen van teksten alleen. Laat zoekmachines weten, dat je relevante content biedt aan hun internationale gebruikers. Dit doe je bijvoorbeeld door verschillende internationale websites naar de jouwe te laten verwijzen. Daarbij kan het noodzakelijk zijn om de URL-structuur van je website aan te passen, en gebruik te maken van Hreflang-tags.

Tip: zorg dat je direct vanaf de start van het verbeteren van je internationale vindbaarheid werkt aan rapportages. Zo zie je de vooruitgang van je website!

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!