Nieuw toeristenseizoen: maak het je buitenlandse klanten zo makkelijk mogelijk

  • Toerisme & Recreatie

Nog even en het toeristenseizoen begint weer. Heb je zelf een bedrijf in de toeristische sector? Of zijn toeristen een van de belangrijkste klantengroepen van je bedrijf? Zorg er dan voor dat je hen faciliteert.

Nieuw toeristenseizoen: maak het je buitenlandse klanten zo makkelijk mogelijk

Maak het bijvoorbeeld zo gemakkelijk mogelijk om bij jou je diensten of producten af te nemen. Hoe je dat het beste kunt doen, bespreken we in dit artikel.

Spreek je talen

Het is natuurlijk niet te doen om op de hoogte te zijn van elke taal die er in de wereld gesproken wordt. Maar als er veel toeristen naar je onderneming toe gaan komen, is het wel handig als je met hen kunt communiceren. Zorg er daarom voor dat je in elk geval goed Engels spreekt (en het liefst ook nog een beetje Duits). Zorg er ook voor dat je beschikt over personeel dat een aardig woordje over de grens spreekt. Het maakt het werk uiteindelijk zo veel makkelijker en je bewijst er je buitenlandse klanten een grote dienst mee.

Een meertalige website

Heb je een website laten maken voor je hotel of horecabedrijf? Dan is het ook een goed idee om de inhoud ervan te laten vertalen naar verschillende talen. Zo wordt jouw bedrijf in het buitenland hopelijk beter gevonden en zien potentiële toeristen ook meteen wat je ze te bieden hebt.

Maak betalen makkelijk

De kans is groot dat toeristen giraal willen betalen. Zorg er dan voor dat je die mogelijkheid kunt aanbieden. Dit kun je doen door het accepteren van verschillende betalingsmogelijkheden, waaronder de creditcard. Heb je maar een klein winkeltje en wil je geen grote uitgaves hieraan doen? De tijd van alleen maar contant laten betalen is nu echt wel voorbij. En bovendien: voor een paar tientjes schaf je tegenwoordig al een mobiel pinapparaatje aan.

Stel grenzen

Als je werkzaam bent binnen de toerismesector, dan wil je natuurlijk dat er veel toeristen jouw bedrijf bezoeken. Maar er moeten ook weer niet te veel toeristen op bepaalde plekken komen. Het aantal toeristen blijft nog altijd groeien in Nederland, maar er is vaak weinig oog voor de overlast. Natuurlijk vereist dit wel een nauwe samenwerking tussen gemeenten en regio’s en het bedrijfsleven. Als dat goed geregeld is, kunnen we er samen voor zorgen dat toeristen beter verdeeld de verschillende trekpleisters in een bepaald gebied bezoeken.

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!