Remaco Multimedia de media partner voor audiovisuele bedrijfscommunicatie

  • Zakelijke dienstverlening

Een bedrijfsfilm helpt organisaties om zich op een professionele manier te presenteren. ‘Daarbij is het wel belangrijk dat organisaties van tevoren duidelijk in beeld hebben wat zij willen communiceren’, zegt Paul Colijn van Remaco Multimedia.

Remaco Multimedia de media partner voor audiovisuele bedrijfscommunicatie

‘Alleen dan kan een boodschap goed worden overgebracht.’ Het bedrijf is onlangs verhuisd naar De Koploper aan het Stationsplein in Goes.

Remaco Multimedia is al meer dan 35 jaar hét adres voor videoproducties, bedrijfsfilms, commercials, documentaire en het registreren van evenementen. Paul Colijn: ‘Wij kunnen elke communicatieboodschap waar beeld of geluid aan te pas komt verzorgen. Dat doen wij voor organisaties in heel Nederland en zelfs ook voor een aantal partijen in het buitenland. Daarnaast zijn wij ook gespecialiseerd in het hoogwaardig digitaliseren van 8 en 16 mm films en van videotapes van alle systemen. Dit doen wij zowel voor de professionele als particuliere markt. Wij hebben inmiddels al diverse overheids- en bedrijfsarchieven gedigitaliseerd en meer dan 20 fotozaken laten al hun dupliceeropdrachten door ons verwerken. Daarnaast leveren we ook steeds vaker systemen voor NarrowCasting, waarmee bedrijven bijvoorbeeld de bewegwijzering in hun gebouw kunnen regelen. Maar bijvoorbeeld ook live-content kunnen tonen op beeldschermen. De hoofdmoot van onze werkzaamheden ligt echter nog altijd op het gebied van audiovisuele communicatie.’

Virtual reality

Naast de reguliere bedrijfsfilms krijgt Remaco Multimedia ook steeds meer aanvragen voor virtual reality- en 360 graden video’s. ‘Het mooie van dit soort producties is dat je met virtual reality een boodschap nog duidelijker onder de aandacht kunt brengen bij mensen’, vindt Colijn. ‘Je kunt ze als het ware een gebeurtenis virtueel laten beleven. We hebben al eens een mooie productie mogen maken voor een producent van waterglijbanen, waarbij we konden laten zien wat mensen meemaken wanneer ze van zo’n glijbaan af gaan. Maar er zijn nog veel meer voorbeelden te bedenken. Bij een gezondheidsinstelling kunnen we bijvoorbeeld stap voor stap laten zien hoe een operatie in zijn werk gaat. Het hele proces van de eerste intake tot het verlaten van het ziekenhuis na de operatie brengen wij in beeld. Na het bekijken van zo’n film weet een patiënt precies wat hem of haar te wachten staat.’

Vakwerk

Paul Colijn benadrukt dat het maken van een goede videoproductie vakwerk is. ‘Ik hoor soms wel eens mensen zeggen dat iedereen kan filmen. Natuurlijk, iedereen kan op zijn telefoon een filmpje maken. Maar een echte bedrijfsproductie maken daar gaat toch wel wat research aan vooraf. Als vakman zie ik onmiddellijk wat goed is gemaakt en wat niet. Soms zie ik bedrijfsfilms voorbijkomen die echt tenenkrommend zijn en social mediacommunicatie blijft lang zichtbaar…
De boodschap die een bedrijf wil communiceren moet altijd goed naar voren komen. Het beeld dat een opdrachtgever van tevoren voor ogen heeft, moet hij uiteindelijk ook terug kunnen zien in de videoproductie.’

Auteur: Gerben van den Broek

Meer informatie over REMACO MULTIMEDIA ZEELAND:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!