SuperOffice ontwerpt vier gratis e-mailsjablonen voor vervolgacties naar de klant

  • Zakelijke dienstverlening

Goede klantenservice zorgt voor tevreden en trouwe klanten en hoe meer klanten je tevreden houdt (en vasthoudt), des te sneller je bedrijf groeit. Toch stopt de klantenservice bij veel bedrijven op het moment dat een probleem is opgelost. Zij vergeten een vervolgactie te ondernemen.

SuperOffice ontwerpt vier gratis e-mailsjablonen voor vervolgacties naar de klant

Een onderzoek van Harvard Business Review heeft uigewezen dat 56 procent van de klanten klaagt over slechte opvolging en dat 48 procent van de klanten die een slechte ervaring hebben ervaren, minstens tien mensen over die slechte ervaring vertelt. Zoiets simpels als opvolging kan de hele klantervaring bederven, terwijl dat volgens het onderzoek van Walker2020, juist één van de belangrijkste drijfveren is om met een bepaald bedrijf zaken te doen. Kortom: om te voorkomen dat je klanten verliest, moet je in contact met ze blijven. Maar hoe?

Hoe onderneem je vervolgactie naar de klant

Er zijn verschillende manieren om vervolgactie te ondernemen: telefonisch, per brief of persoonlijk. De meest doeltreffende manier is echter het versturen van een e-mail. Een e-mail is snel verstuurd, opmerkingen en feedback zijn gemakkelijk bij te houden, e-mails zijn eenvoudig te archiveren en tevens zijn zij ook goed na te lezen. Of je nu vervolgactie neemt naar een geselecteerde groep of naar duizend klanten, het kan heel eenvoudig met een simpele e-mail. Maar wat kun je het beste versturen? SuperOffice uit Eindhoven creëerde vier gratis e-mailsjablonen die u eenvoudig op weg kunnen helpen. 

Meer informatie over SUPEROFFICE BENELUX B.V.:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!