Van Oers Audit: samenwerking met ambitie

  • Zakelijke dienstverlening

Van Oers Audit is gevestigd in Breda als afdeling van Van Oers Accountancy & Advies, met ruim 350 werknemers verdeeld over vijf vestigingen in westelijk Brabant. Met 55 professionals behoort de auditafdeling tot de grotere regionale controlepraktijken. Zowel de klanten als de medewerkers komen hoofdzakelijk uit de driehoek Tilburg-Rotterdam-Zeeland.

Van Oers Audit: samenwerking met ambitie

Voor steeds meer ondernemers is Van Oers Audit de logische keuze voor controle van de jaarrekening; juist vanwege de regionale betrokkenheid, de sterke inhoudelijke (sector)expertise en door de klantgerichte benadering.

Voor ondernemingen van een bepaalde omvang geldt bij wet een controleplicht op de financiële verslaglegging. Maar ook niet-controleplichtige ondernemingen kunnen kiezen voor een vrijwillige financiële controle of een beoordelingsopdracht. Dat is zeker aan te raden als het bedrijf in een groei zit en een auditplicht op afzienbare tijd aan de orde is.

Financiële en IT-auditing

Auditing kan ook betrekking hebben op de controle van IT-processen. Hiervoor heeft Van Oers Audit een eigen team van IT auditors in huis. IT speelt een belangrijke rol binnen bedrijfsvoeringen en de audit richt zich steeds meer op testwerk aan de hand van risicoanalyses en datacontroles. Van Oers Audit is gespecialiseerd in auditing binnen diverse sectoren zoals agrofood, retail, horeca, transport en logistiek, bouw en vastgoed. Ook adviseert Van Oers Audit een aantal portfolio bedrijven van private equity huizen, mede door de sterke Corporate Finance praktijk die Van Oers ook in huis heeft. “De benodigde specifieke sectorkennis is geborgd in elk team en ook met andere Van Oers collega’s, zoals fiscalisten, kunnen we snel schakelen”, aldus directeur Antoon Hoeven.

Sterk in de lift

De auditafdeling van Van Oers bestaat uit een jong en enthousiast team. “We hebben een goede mix van enerzijds medewerkers die we zelf hebben opgeleid en daarnaast collega’s die ervaring hebben opgedaan bij de grotere kantoren, oftewel de Big Four.” Het team is fors gegroeid door het aantrekken van 22 nieuwe ervaren professionals in amper drie jaar tijd. “Het fundament is gelegd en we staan in de startblokken voor verdere groei”, zegt Antoon Hoeven. “We hebben sinds kort een nieuwe frisse kantoorindeling waarbij vaste werkplekken zijn afgeschaft, ook voor de directieleden. Je kunt afhankelijk van je werkzaamheden terecht in de kantoortuin maar ook op rustigere werkplekken en inspirerende teamkamers.

Investeren in de medewerkers

Investeren in de persoonlijke ontwikkeling en professionele groei van de medewerkers is voor het advieskantoor erg belangrijk. Personeelsleden worden op universitair niveau geschoold via de eigen Van Oers University. Maar ook vanuit het internationale samenwerkingsverband, Leading Edge Alliance (LEA) zijn er loopbaankansen. Zo is Silvie Tax, senior stafmedewerker bij Van Oers Audit, voor drie maanden in Australië geweest vanwege een uitwisselingsproject. “Een unieke kans om kennis te maken met de plaatselijke werkwijzen en de lokale cultuur”, zegt Silvie.

Team Van Oers Audit

Samenwerking met ambitie!

Klantgerichtheid komt bij Van Oers Audit op tal van manieren tot uiting. “In september hebben we voor onze klanten voor een dag een restaurant overgenomen en gezorgd voor een bijzondere culinaire avond, ook door klanten en relaties met elkaar in contact te brengen”, legt junior manager Thom Brouwer uit. “En we tonen onze sociale betrokkenheid door een aantal goede doelen-organisaties voor een symbolisch bedrag te auditen.” Al met al is Van Oers Audit méér dan zomaar een controle kantoor: hier werken betrokken accountants die klanten verder willen brengen. Samenwerking met ambitie!

Auteur: Han Verbeem

Meer informatie over OERS ACCOUNTANCY & ADVIES BREDA, VAN:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!