Waar je op moet letten bij het huren van kantoorruimte

  • Zakelijke dienstverlening

Om te voorkomen dat jij een fout maakt bij het huren van je kantoorruimte hebben we een aantal belangrijke punten voor je op een rijtje gezet. Kijk nog eens extra naar deze punten voordat je het huurcontract tekent.

Waar je op moet letten bij het huren van kantoorruimte

Zo wwet je precies wat je hebt getekend en kom je niet voor onaangename verrassingen te staan. Lees alle punten in dit artikel van SKEPP.

1. Verkeerde inschatting van de ruimte

Denk van te voren goed na over het praktisch inrichten van je kantoorruimte. Welke kantoormeubelen mogen er niet ontbreken in jouw kantoor? Vaak wordt een ruimte groter ingeschat dan het daadwerkelijk is of blijft er juist veel loze ruimte over. Vraag je bijvoorbeeld af hoeveel bureaus er moeten komen te staan en waar de vergadertafel komt. Naast het meubilair is het ook belangrijk om rekening te houden met voldoende loopruimte overal in de kantoorruimte. Bedenk dus voordat je een kantoorruimte huurt of de ruimte geschikt is voor jouw bedrijf!

2. Totale kosten niet duidelijk

Bij de kosten voor het huren van kantoorruimte denk je vaak als eerst aan de maandelijkse huurprijs. Echter zijn er vaak nog extra kosten waar je rekening mee moet houden. Dit kan gaan om service kosten, maar ook het gas, water en licht. Kijk dus goed welke kosten er zijn inbegrepen in de huurprijs en welke niet. Zo kom je niet voor onaangename verrassingen te staan!

3. Controleer alle documenten voor het huren

Niet alleen voor het totale kostenplaatje, maar ook voor andere zaken is het van belang om het huurcontract goed te controleren. Zorg dat je alle documenten goed doorleest voordat je iets tekent. Uit gemakzucht zul je misschien geneigd zijn om hier zo snel mogelijk doorheen te gaan. Echter zul je dan bepaalde afspraken of regels over het hoofd zien waar je wellicht over een tijdje toch mee te maken krijgt. Lees dus altijd alle documenten goed, zodat je precies weet welke afspraken er zijn gemaakt!

Voorkom dat je fouten maakt bij het huren van je kantoorruimte

Als je op zoek gaat naar kantoorruimte is het verstandig om goed na te denken over de ruimtes die je nodig hebt. Daarnaast moet je nadenken over de totale kosten en is het dus verstandig om alle documenten volledig door te nemen. Mocht je nog vragen hebben over alle aspecten waar je rekening mee moet houden bij het huren van kantoorruimte? Neem contact op met de vastgoedconsultants van SKEPP.

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!