Welke reclame past het beste bij jouw bedrijf?

  • Zakelijke dienstverlening

Elk bedrijf beseft hoe belangrijk het verkrijgen van naambekendheid is voor succes. Door de juiste reclame te gebruiken, wordt het zoveel eenvoudiger om met potentiële klanten en kopers in contact te komen - en dat verhoogt op zijn beurt natuurlijk ook de kans op een geslaagde business.

Welke reclame past het beste bij jouw bedrijf?

Tegenwoordig zijn er echter haast geen grenzen aan het aantal verschillende soorten advertenties. Welke soorten zijn er zoal? Een duidelijk overzicht daarop is hier zeker van belang! 

Verschillende soorten reclameadvertenties: een overzicht

Om wat duidelijkheid te krijgen over welk soort reclame het beste aansluit bij een bedrijf, is een overzicht van enkele van de meest voorkomende hier wel van belang:

1. Productreclame

Zoals de naam zelf al doet vermoeden, is productreclame de beste oplossing voor bedrijven die een bepaald product willen promoten. Het gaat hierbij om één specifiek product of een collectie aan producten.

2. Combinatiereclame

Een andere populaire vorm is zogenaamde combinatiereclame. Hierbij wordt een samenwerking teweeggebracht tussen twee verschillende bedrijven of merken, die samen een advertentie maken voor hun product. Zo kunnen Sony en Dreft samen een advertentie maken waarbij gezegd wordt dat het gebruik van een Dreft product zoveel milieuvriendelijke kan als je het combineert met een wasmachine van Sony!

3. Ideële advertentie

Ideële advertenties hebben niet zozeer betrekking op een bepaald product, maar wel op een boodschap. Zo maken politieke partijen of ander organisaties gebruik van dergelijke reclame om hun ideeën of overtuigingen aan de man te brengen om meer kans te maken tijdens de verkiezingen of meer naambekendheid te verkrijgen als onderneming.

4. Professionele advertentie

Ten slotte bestaan er ook professionele advertenties, die gericht is op een selecte groep professionals. Denk hierbij bijvoorbeeld aan dokters, timmermannen, enzovoort - allemaal zelfstandigen die hun eigen specialisatie hebben en dus geïnteresseerd zullen zijn in producten die onmisbaar zijn bij het uitvoeren van hun werk. 

Voor elk bedrijf de beste oplossing

Er kunnen nog heel wat meer verschillende soorten advertenties opgesomd worden, maar allemaal hebben ze een ander doel en hebben ze betrekking op een andere doelgroep. Een reclame kan zowel online als offline plaatsvinden. Fysieke print of een banner, welke reclame-uiting een onderneming kiest is uiteraard afhankelijk van de doelstelling. Hoe dan ook dragen ze bij tot de naambekendheid van een product, partij of organisatie!

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!