Consumenten verleiden tot gezonde keuzes met nudging

  • Agrofood & Biobased

Nudging is een manier waarop consumenten onbewust positief beïnvloed worden. Hoe kunnen we dit inzetten om consumenten te verleiden gezondere keuzes te maken?

Consumenten verleiden tot gezonde keuzes met nudging

Een bekend voorbeeld van nudging is Holle Bolle Gijs in de Efteling: je wordt verleid om je afval niet op de grond te gooien.

Speciaal voor ondernemers in de agrifood sector organiseren AgriFood Capital, BOM, Rewin en ZiN Inspiratielab een bijeenkomst over nudging. Deze bijeenkomst vindt plaats bij ZiN Inspiratielab van Sligro. Het belooft een middag te worden met veel praktische tips en goede voorbeelden.

Programma

  • 13.00 u  Welkom + rondleiding der zintuigen in het ZiN Inspiratielab 
  • 13.30 u  Ondernemerspodium: leg je eigen vraagstuk voor!
  • 14.00 u  Nudging - hoe verleid ik de consument op een verantwoorde manier?
    • Eva Groen-Reijman en Merije van Rookhuizen (Wageningen UR)
  • 15.00 u  Pauze
  • 15.15 u  Virtuele tour langs ‘best practice’ concepten minder zout/minder suiker met mini-proeverij
  • 16.00 u  De rol van smaak en lekker - Dr. Samefko Ludidi (T.A.S.T.E.)
  • 16.30 u  Samenvatting, vervolgacties en afsluiting

Aanmelden

Ondernemers kunnen zich aanmelden via m.vanhalderen@rewin.nl.

Meer informatie over AgriFood Capital:

Bekijk het complete instantieprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!